«НЕДІЛЯ»
Меню сайту


Розділи новин
Закарпаття
Ужгород
Україна
Політика
Суспільство
Економіка
Фінанси
Бізнес
Наука та ІТ
Культура
Здоров’я
Цікаво
Спорт
Кримінал
Надзвичайні ситуації
Гола правда
Таке життя
Світ
Скандали



Календар новин
«  Червень 2008  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30



Форма входу


Пошук

 

Друзі сайту





Вітаю Вас, Гість · RSS 02.05.2024, 07:22:09

Головна » 2008 » Червень » 30 » Михайло Порада: «Після введення в дію нового терміналу практично не існує проблем з чергами вантажних транспортних засобів при виїзді з Укра



Михайло Порада: «Після введення в дію нового терміналу практично не існує проблем з чергами вантажних транспортних засобів при виїзді з Укра
11:39:38
Напередодні професійного свята – 17-ї річниці створення Державної митної служби України у прес-центрі газети «НЕДІЛЯ» на прямій телефонній лінії побував начальник Ужгородської митниці Михайло Порада. Незважаючи на передсвятковий настрій, Михайлу Юрійовичу довелося відповідати на багато буденних та гострих питань, які найбільше хвилюють громадськість краю і журналістів. Це і питання корупції, зміни правил ввозу легкових автомобілів на територію України, кадрове забезпечення митниці тощо.
 
- Доброго дня всім. Дякую редакції газети «НЕДІЛЯ» за запрошення. У переддень нашого професійного свята маємо можливість зустрітися і розповісти, чим живе Ужгородська митниця, які проблеми існують та що вдалося зробити. Вдячний засобам масової інформації, що митна проблематика у вашій роботі зайняла стабільну нішу. Що стосується роботи Ужгородської митниці, відзначу, що маємо хороші показники, і, станом на сьогодні, ми виконали фінансові доручення, які нам довела Держмитслужба. Зокрема, за червень місяць нам вдалося завершити фінансові показники у сумі більше 48 мільйонів гривень, що дало достатній резерв на декілька банківських днів для того, щоб виконати ті фінансові завдання, які в загальному поставлені перед митницею на І півріччя поточного року. А це близько 350 млн. грн. Впевнений, що поставлені завдання однозначно будуть виконані у цей термін.
 
- Доброго дня, Михайле Юрійовичу. Вас турбує Тетяна з Ужгорода. Вітаю вас з професійним святом. Хотіла б отримати коротку консультацію. Якщо автомобіль зареєстрований в Німеччині, як я можу приїхати на ньому в Україну і тут їздити?
- Дякую за вітання. Відносно автомобіля, то все залежить від того, хто є власником транспортного засобу. Якщо це громадянин України, який постійно проживає за межами митної території України, то він може ввозити цей транспортний засіб під зобов’язання про обов’язкове вивезення за межі митної території України. Це стосується й іноземних громадян. Якщо ж це громадянин України, який тимчасово перебуває за кордоном, то митне законодавство залишає лише одну можливість – заявлення митному органу про переміщення цього транспорту в режимі транзиту на відповідний термін. Якщо транспортний засіб ввозиться в Україну на постійно, то це можливо тільки за умови повного оподаткування цього транспортного засобу.
 
- Яка ситуація з відкриттям нового терміналу? В одному зі своїх інтерв’ю ви наголошували на недоукомплектації кадрів.
- З 14 червня ми розпочали пропуск вантажно-транспортних засобів через новозбудований вантажний комплекс. Якщо говорити про відгуки перевізників, то робота усіх структур справляє хороше враження. Приємно, що не було тривалої зупинки при переході в оформленні транспортних засобів із старої ділянки на нову. Але проблеми ще існують. Перша і основна – це кількість особового складу. При збільшенні робочих місць вона залишилася незмінною. Поки ми отримали незначне збільшення потоку транспортних засобів, тому не вийшли на оптимальні норми пропуску вантажного транспортного потоку. Упродовж півдоби оформляємо більше 200 транспортних засобів в обох напрямках. На майбутнє плануємо оформляти більше 250 вантажівок в одному напрямку протягом кожної окремої робочої зміни. Щодо кадрового поповнення, працюємо над тим, щоб через відповідне рішення Держмитслужби отримати додаткову чисельність особового складу. На жаль, ситуація складається таким чином, що скоріш за все це відбудеться уже у наступному році. Потрібно пройти всю процедуру відповідно до законодавства, зокрема, провести організаційні заходи з урахуванням прийому працівників на конкурсних засадах.
 

- Як працюється митникам у таку літню спеку?

- Практично на всіх робочих місцях, які розташовані в приміщені новозбудованого терміналу, встановлено кондиціонери. Зараз працюємо над виділенням необхідних коштів з Держбюджету, щоб вирішити питання щодо забезпечення належних умов роботи єдиного офісу.
 

- Доброго дня, Михайле Юрійовичу. Вам телефонує Наталя Зотова (тележурналіст «1+1»). Вітаю вас з Днем митника, бажаю всього найкращого вашому колективу, натхнення і професійності завжди та у всьому. Хочу, щоб ви завжди залишалися таким високопрофесіоналом та щирою людиною. При нагоді хочу задати питання. Здається, з сьогоднішнього дня починають діяти нові правила ввезення та реєстрації легкових авто. Розкажіть, будь ласка, детальніше про це.

- Радий вас чути, пані Наталю, дякую за привітання. Відповідний наказ Держмитслужби №229 вступає в дію з 24 червня. Він суттєво міняє підхід до пропуску загальної процедури митного контролю та оформлення транспортних засобів, ввезених в Україну громадянами для вільного обігу. Основні відмінності полягають в тому, що загальна процедура внесення коштів за ввезене авто громадянами переноситься з лінії державного кордону по місцю постійного проживання громадянина. По-друге, змінилася і процедура внесення коштів. Тут існують два підходи. Перший – оформлення ПДГ (попередньої декларації для громадян) із внесенням коштів на відповідний депозитний рахунок, який відкритий для кожної окремої митниці в держказначействі України. Звичайно, передумови для внесення коштів власником транспортного засобу випливають від повної інформації щодо цього транспортного засобу (марка, модель, рік випуску, реальний стан автомобіля тощо). При умові того, що громадянин володіє цією інформацією, він звертається до митниці по місцю постійного проживання, вносить кошти і спокійно перетинає кордон.  Другий момент, досить складний, якщо не було оформлено попередньої декларації через невнесення попередніх коштів на депозитний рахунок для фізичних осіб, то грошова застава, в будь-якому випадку, повинна вноситися у пункті пропуску при перетині кордону. Відтак остаточне оформлення транспортного засобу проходитиме у митниці за місцем постійного проживання громадянина. Поінформую, що на Ужгородській митниці ми створили структурний підрозділ - відділ оформлення транспортних засобів, який розташований у зоні діяльності митного поста «Ужгород-вантажний» (м.Ужгород, вул. Тельмана). У взаємодії з нашими колегами – керівництвом Чопської та Виноградівської митниць та ЗМІ відповідних районів, які входять до зон діяльності цих митниць, ми поінформували всіх громадян, що єдиним місцем для оформлення транспортних засобів в області – є Ужгородська митниця.
 

- Чи відбулися якісь зміни під час проходження процедури «розмитнення» легкових авто зі вступом України до СОТ?

- Звичайно, нового багато і зміни суттєві. На сьогоднішній день ставка мита для громадян, які ввозять транспортні засоби, становить 25%, для суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності – 10%. Відтак зі вступом в СОТ відбувся жорсткий підхід по відношенню до громадян та створення більш ліберальних умов для роботи офіційних дилерів на авторинку, які займаються ввезенням та продажем автомобілів.
 

- Доброго дня. Телефонує вам Галина з Мукачева. Пане Михайле, конкретизуйте поняття вибірковий митний контроль і «зелений коридор». Хто може поїхати «зеленим коридором», а хто ні. Як це визначається?

- Вибір напрямку руху «зелений» або «червоний» коридор – це вибір громадянина, тобто, це своєрідна процедура декларування. Якщо вибираєте «зелений коридор», то тим самим декларуєте, що у вас відсутні предмети, які підлягають оподаткуванню, або не везете речі, які підлягають певним видам контролю. Але митний орган, як орган контролю, залишає за собою право засумніватися у вашому виборі і застосувати процедуру, яка полягає в аналізі ризиків. Це – процедура вибіркового контролю.
 
- А як контролюється тимчасове ввезення чи вивезення автомобілів через державний кордон України?
- При ввезенні авто заповнюється декларація, де зазначаються класифікаційні ознаки даного транспортного засобу. Навіть якщо будете виїжджати за межі митного контролю України без задекларованого транспортного засобу іншим видом транспорту, тим не менш, ви залишаєтеся на контролі, тому що це загальна процедура, яка дублюється і прикордонниками. Хочу вам порекомендувати, що після ввезення в тимчасовому режимі транспортного засобу на територію України вам обов’язково доведеться його вивозити. Згідно зі ст.336 Митного кодексу України «Про неправомірні операції з товарами, транспортними засобами, що перебувають під митним контролем, зміна їх стану, користування та розпорядження ними» за фактами порушення лише в поточному році працівниками Ужгородської митниці складено більше 200 протоколів щодо порушення митних правил, по яких є рішення суду щодо конфіскації таких транспортних засобів. 
 

- Нещодавно їхала біля кордону і бачила величезну чергу вантажних авто. Це що - мітинг водіїв чи це погана робота митників?

- Велика черга – це поняття відносне. Для кожного пункту пропуску є різне поняття черги. Так, вчора на одному з пунктів пропуску суміжної сторони спостерігав чергу близько 350 вантажівок. Для Ужгорода – це була б проблемна ситуація. Максимальна черга для нас – це 200-250 транспортних засобів. Після введення в дію нового терміналу у нас практично не існує проблем з чергами вантажних транспортних засобів при виїзді з України.
 

- Чи існує корупція серед митників і які покарання несуть митники, котрі беруть хабарі?

- Хабар - це адміністративний або кримінальний злочин. На сьогоднішній день у нас нема судових рішень, які б підвередили взяття хабара працівниками Ужгородської митниці. З початку року було проведено 11 службових розслідувань, в тому числі і через помилки в оформленні та з урахуванням дзвінків на телефон довіри. За результатами службових перевірок двом працівникам винесено неповну службову відповідність, 9 –оголошено догани та 8 – зауважень. Але в жодному випадку не підтвердилися факти взяття хабара чи дій, які могли до цього призвести.
 

- Доброго дня. Вас турбують з Ужгорода. Чи є у вас відповідна служба, яка контролює роботу працівників митниці?

- Звичайно, існує. В першу чергу - це завдання всього керівництва. В структурі кожної митниці є відділи власної безпеки, функціями яких є безпосереднє здійснення заходів щодо профілактики і фіксування порушень чинного законодавства, в тому числі і у випадках можливих дій щодо дачі хабара або провокування для дачі хабара.
 

- Яка ситуація з будівництвом оздоровчого комплексу для митників у Мукачівському районі?

- Йде мова про те, щоб в нашій області був створений другий по величині в державі реабілітаційний центр для працівників Держмитслужби України. Специфічними захворюваннями митників є серцево-судинні захворювання, остеохондроз, хвороби кісток та суглобів. Тому й розглядається наша область як регіон, з урахуванням природних ресурсів, який сприятливий для лікування та профілактики цих захворювань. Питання розташування та будівництва майбутнього оздоровчого комплексу розглядається поблизу санаторіїв «Синяк», «Карпати» або «Шаян». У цьому напрямку активно співпрацюємо з місцевими органами влади, значний обсяг роботи у цьому плані виконує профспілковий комітет Ужгородської митниці.

Пряму лінію підготував Роман СЕНИШИН

Категорія: Закарпаття | Переглядів: 789 | Додав: nedilya


Також читайте на zakarpatpost.net
В Україні за добу у пожежах загинули 4 людини
У президента підтвердили, що Податковий кодекс неконституційний і нелогічний
Закарпаття: У прес-центрі газети «НЕДІЛЯ» з журналістами зустрінеться Головний рабин Закарпаття
Фірташ відреагував на публікації WikiLeaks про його стосунки з Могилевичем
Офіційний курс валют на 24 грудня
Погода у Закарпатті та Ужгороді 23 грудня
Генпрокурор Пшонка об’єднав дві транспортні прокуратури в одну
Loading ...

Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Загрузка...
Загрузка...