«  Жовтень 2010  »
18192021222324

Вітаю Вас, Гість · RSS 05.05.2024, 19:38:25

Головна » 2010 » Жовтень » 28 » Американські вчені знайшли спосіб електронного запису і розшифровки снів

Американські вчені знайшли спосіб електронного запису і розшифровки снів

Група американських вчених заявила про розробку способу електронного запису і розшифровки снів.
У своїй статті, опублікованій в журналі Nature, вчені запевняють, що їх метою є не підглядання за чужими снами, а розуміння процесу сновидінь.
Метою проекту, реалізованого доктором Мораном Серфом, було створення приладу, який дозволив би психологам відобразити сновидіння за допомогою електронної картинки мозкової діяльності.
"Ніхто точно не знає, чому люди бачать сни, - пояснює доктор Серф. - І одне з головних питань: коли, власне, виникає сновидіння?"
Свої висновки доктор Серф засновує на первинному дослідженні, яке свідчить про те, що активність індивідуальних клітин мозку, або нейронів, асоціюється з певними предметами чи образами.
У ході експериментів з'ясувалося, що коли доброволець, наприклад, думав про Мерилін Монро, у його мозку активізувався конкретний нейрон.
Показуючи учасникам експерименту набір різних картинок, доктор Серф і його колеги змогли виокремити нейрони, що відповідають за певні образи і поняття, які в кожному конкретному випадку узагальнювались в індивідуальну базу даних.
У результаті спостерігаючи за тим, як і в якій послідовності активуються конкретні нейрони, вчені отримали можливість читати думки добровольців.
Доктор Серф охоче визнає, що до створення машини для запису снів ще дуже далеко, однак для існування такого приладу є всі теоретичні можливості.
Наступним кроком, за словом вченого, став би перегляд снів збоку: так би мовити, спостереження за снами в реальному часі, разом із сплячою людиною.
На початковому етапі дослідники могли виділяти образи і поняття, вже внесені в базу даних, але теоретично ця база може розширюватися безкінечно.
"Було б чудово, якби ми могли читати думки людей, які не можуть спілкуватися з нами іншим способом, наприклад, якщо вони перебувають в комі", - говорить Серф.
Нагадаємо, раніше вчені з університету Юти навчилися розшифровувати сигнали мозку людини, переводячи їх у звичайні слова. Наразі якість розуміння не надто висока, а набір слів обмежений, проте дослідники упевнені в можливості поліпшення технології та практичному впровадженні винаходу вже через кілька років.

За матерiалами: ВВС