«  Серпень 2011  »
15161718192021

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.05.2024, 03:05:29

Головна » 2011 » Серпень » 31 » Кишкові бактерії можуть впливати на роботу мозку і настрій

Кишкові бактерії можуть впливати на роботу мозку і настрій

Група вчених із США, Ірландії та Канади озвучила теорію про те, що один з видів бактерій, що живуть в кишечнику, здатний безпосередньо впливати на рецептори мозку і впливати на емоційний стан, повідомляє журнал Proceedings of the National Academy of Sciences.

В останні роки вчені активно зайнялися дослідженням питання про те, чи можуть бактерії, яких в організмі людини налічується більше сотні видів, впливати на роботу організму. Більшість досліджень у цій сфері стосувалися впливу на нервову систему токсинів хвороботворних бактерій. Проте існувало дуже мало даних про вплив на ЦНС і на мозок непатогенних мікроорганізмів.

Дослідженням впливу на роботу головного мозку бактерій активно зайнявся Джон Кріен з університетського коледжу міста Корк Ірландія. У своєму експерименті він досліджував, як на роботу рецепторів мозку і поведінку у мишей впливають молочнокислі бактерії Lactobacillus rhamnosus. Ці бактерії були обрані, оскільки їх близькі родичі часто служать в якості інгредієнтів засобів для відновлення мікрофлори кишечника, про побічні ефекти яких було відомо дуже мало.

У рамках дослідження, протягом шести тижнів миші отримували дози лактобактерій і демонстрували менше ознак стресу і страху в стандартних лабораторних тестах, ніж контрольна група. Зокрема, миші на бактеріях проводили більше часу, досліджуючи відкриті простори, які зазвичай лякають гризунів. Крім того, у них були менші сплески гормонів стресу, коли дослідники кидали їх у воду.

У мозку у мишей, що отримували лактобактерії, вчені виявили зміни активності генів, що кодують рецептори нейромедіатора гамма-аміномасляної кислоти (ГАМК або GABA). Цей нейромедіатор грає роль гальма активності нейронів і багато засобів для лікування панічних розладів, фобій та інших неврозів містять цю речовину.

За даними вчених, зміни в кількості рецепторів не було рівномірним - в деяких зонах мозку їх виявлялося більше, в інших менше, але загальний ефект полягав в зниженні тривожності. Жоден з цих ефектів не спостерігалося у мишей, що не отримували бактерії.

При цьому дія бактерій на рівень тривожності не спостерігалося, якщо дослідники перед початком експерименту перерізали так званий блукаючий нерв, який є головним передавачем інформації від кишечника до мозку.

Яку роль цей нерв грає в здатності бактерій впливати на емоційний стан мишей, вчені розраховують з'ясувати в ході подальших досліджень.

Нагадаємо, на початку серпня американські вчені з медичного коледжу Альберта Ейнштейна в ієшива-університеті в Нью-Йорку прийшли до висновку, що у людей, які сидять на дієті, мозок поглинає власні клітини.

Категорія: Здоров’я | Переглядів: 575 | Додав: valera