«НЕДІЛЯ»
Меню сайту


Розділи новин
Закарпаття
Ужгород
Україна
Політика
Суспільство
Економіка
Фінанси
Бізнес
Наука та ІТ
Культура
Здоров’я
Цікаво
Спорт
Кримінал
Надзвичайні ситуації
Гола правда
Таке життя
Світ
Скандали



Календар новин
«  Березень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031



Форма входу


Пошук

 

Друзі сайту





Вітаю Вас, Гість · RSS 19.03.2024, 11:38:32

Головна » 2011 » Березень » 11 » Таємниця творчості Магдалини Пуглик-Белень



Таємниця творчості Магдалини Пуглик-Белень
11:49:47
 
 
Таємниця творчості Магдалини Пуглик-Белень Газетні шпальти ніколи не зможуть передати чи вмістити безмежність багатогранної натури цієї майстрині-чарівниці. А описати словами її талант і творчі доробки було б під силу тільки справжнім корифеям слова. Вона - особистість широка і безмежна - як океан, глибока – наче небо і плідна - як матінка-земля. Маленька часточка Великої Таємниці Буття, привідкритої їй Творцем, є у кожній роботі мисткині. Таємниці, яка так манить нас і водночас відкривається лише обраним. Та те, що для нас здається неосяжним, для цієї жінки є абсолютно звичайним, адже вона знає, що Таємниця – це всепоглинаюча Любов до світу. Мова йде про видатну закарпатську художницю, кераміка, графіка й педагога - Магдалину Іванівну Пуглик-Белень, яка 4 березня відзначила 60-річчя
 
Живопис (монументальний, станковий, декоративний), кераміка, графіка, акварель, скульптура (малих форм, архаїчна), гобелен, кругла пластика, розписний рельєф, вишивка, біжутерія. Ось перелік усіх видів мистецтва, в яких творить пані Магдалина і які підкорилися їй, відкрившись. Та найбільше тягне її до живопису й кераміки. Тут вона почуває себе найвільніше. «Живопис – це гармонія у синтезі кольорів, а мистецтво не є безцільне творіння. Воно повинно відображати, служити тонкій філософській сакральності людської душі. І мова, на якій говорить митець, є своєрідною і доступною формою мислення, пропущеною через його душу. У свободі «мислити через душу», наносячи фарби на полотно, ми можемо йти так далеко, наскільки дозволяє в митця відчуття образотворчості. Якщо художник збагачуватиме свою душу філософією навколишнього світу і примінить усе багатство кольорів у глибоко продуманій тій чи іншій картині, то виграватиме відблисками сучасного для мудрості епох у майбутньому».
 
- Як народжуються ваші твори?
 
- А як народжується письмо, вірші? Це все схожі процеси. Тільки вірші – це яскраві живі влучні слова, а мої роботи - картини – це граючі фарби-внутрішні відчуття й переживання чи фігурки, зроблені мною з пластичної і гнучкої глини, розмальовані з допомогою уяви, гри фантазії та уміння помічати важливі, іноді доленосні, деталі чи явища у повсякденному житті. Це уміння відчувати кожний день і любити життя. Іноді в голові спливає форма чи вигляд майбутнього витвору. Певний період я наче виношую його всередині - в серці...в душі. Будую основи композиції. Часто я можу просто мовчати, аж поки ідея не вирветься назовні. Це іноді схоже на романтичне відчуття, наче душа вже закохалася у майбутній витвір, який скоро зліплять чи намалюють мої руки. Іноді такий період – як затишшя перед бурею, а іноді – буває нестерпно важко, тому що в голові ще не всі деталі змалювала і доведеться зачекати того самого підходящого моменту. «Я стараюсь бути психологом, розкриваючи історію людських характерів, відтворюючи природні стихії. Для цього потрібен дар художника, щоб, запалившись задумом, вміти створити, втілити в життя свій власний образ. Я намагаюся дивитися і бачити, слухати і чути, що далеко не одне і те ж. Для того, щоб творити, потрібні ясні очі, світлий розум, чисте серце, добро душі, любов до природи. Потрібно цінувати невмирущу народну скарбницю».
 
 - У мистецтві ви сталися справжнім явищем, збагатили його, внесли чималий образотворчий доробок. У кераміці ви створили власну школу. А що б ви назвали визначальною рисою своєї творчості?
 
- Визначальна і головна риса – це те, що я люблю свою працю. Це – моя робота, мій відпочинок, моє хобі і захоплення. Це – справа всього мого життя. Ще одна риса – поєднання, експеримент. Моя творчість – це поєднання архаїчного, культури наших предків і сивої давнини із сучасним мистецтвом, а також із моїми вигадками й казками. Я намагаюся створити унікальний своєрідний мікс, своє певне бачення чогось і вплести його у реальність, яка мене оточує. Також мені дуже подобається деталізувати і промальовувати орнаменти, символи й знаки. Адже такі дрібниці, які не кожен вміє помічати, мають велике значення й смисл. Наприклад, саме символи ще з давніх давен у різних цивілізацій та народів використовувалися, щоб спілкуватися, передавати крізь століття знання, досвід, світовідчуття. Деколи саме найдрібніші частинки певного витвору зберігають у собі найцікавіші таємниці минулого, пов’язані з культурою, історією чи мистецтвом. З деталей складається повне зображення чи вірне бачення-тлумачення твору. «Дуже часто у різних культурах зображується знак, схожий на хрест. Кожна людина повинна нести свій хрест, хрест часу суспільних і організаторських завдань, всіма силами стараючись закласти міцні, довговічні основи творчого життя і здорового клімату».
 
- Деталізація і знаки використовуються, здебільшого, в графіці й оформленні...
 
- За свій творчий шлях я оформила понад 15 книг. Мої фігуральні композиції до книг повязані з повсякденним життям працьовитих людей, з їхніми обрядами. У більшості композицій це фольклор. Глядачеві пропоную тільки закінчені композиції з фігурами на першому плані, з точною етнографічною вишуканістю характерного моменту, деталізацією. Художник повинен бути союзником, однодумцем мудрого слова. Текст та ілюстрації – це художньо-мистецьке об’єднання під однією обкладинкою. «Графіка, без сумніву, найдавніший вид образотворчості, який започаткувався з часів доісторичних, що відбито рукою праетносів у пещерних і наскельних малюнках».
 
- Робота з деталями вражає і в керамічних виробах. Адже за вашими ляльками, наприклад, можна звіряти національне вбрання гуцулів, бойків, долинян чи, скажімо, словаків.
 
- Костюми дійсно можна звіряти. Не випадково творчість художників-керамістів є зверненням до першоджерел етнографізму, перетворення його пошуків на сучасний новий лад. А професійна декоративно-монументальна кераміка зароджена з глибини віків і розвивається на плодотворному грунті багатовікових навиків традицій народного мистецтва. Питання «національного» в образотворчому мистецтві – це сукупність віковічних тем найбільш «свого», рідного, домашнього, усього того, що поєднує тебе із твоєю Батьківщиною, з історією, традиціями, вірою. Тому кожна моя творча робота пов’язана з матеріальними і духовними цінностями минулого і сучасного.
 
- Минуле і сучасне так тісно сплетені у ваших витворах, як і земне з неземним і космічним, зрозуміле з таємничим і потойбічним. Чи надаєте значення знакам, які іноді підкидає нам життя?
 
- Мої творчі роботи – це щонайглибші сфери мого внутрішнього світу, мої почуття, уявлення, настрої. Я люблю життя, люблю спостерігати за всіма процесами, які протікають щодня і люблю помічати те, що, можливо, не бачать інші, щоб потім винести це на полотно. Думаю, це і є певні знаки, котрі через якийсь час стають в моїй уяві реальними образами, а згодом – творчими доробками. Митець повинен бути філософом і психологом. Процес створення чи творіння – це містичний процес, важливий і піднесений для кожної творчої особистості. Це період пошуку себе, свого волевиявлення і спілкування з Богом, під час якого він може відкрити тобі свою Таємницю. Та важливо не плутати знаки і забобони, бо можна втратити себе істинного. Ми маємо тут надзвичайну багатообразну й складну гаму душевних переживань, де сонячна лірика світлої радості переплітається з мотивами зустрічі двох світів, двох світовідчуттів, що наповнюють собою людське життя. «Живу постійним прагненням звільнитись від ситуаційних обставин та пристрастей, рабства страху та болю помилок. У пориві філософської напруги і поетичного натхнення, огорненого пристрастями, не забуваю про форму, хоча ніколи вона не замикається на апробовано одній. Звертаючись до образів історії і релігії, постійно роблю спробу усвідомити, пізнати світ: і землю, і небо, і космос, минуле, сьогоднішнє і зазирнути у майбутнє. Відчути і себе як крихту з нескінченного Космосу».
 
- Що для вас щастя?
 
- Здавалося б я досягла того етапу, коли можу не слухати, що про мене і мою творчість скажуть люди – глядачі, поціновувачі мистецтва. Але, навпаки, саме тепер для мене велике щастя бачити захоплення на їхніх обличчях, радість в очах і чути щирі слова. Мені радісно від того, що моя творчість знаходить відгуки в серцях і душах інших людей. Я ж для цього і працюю всі ці роки. Адже мовою живопису чи кераміки можна виразити найсокровенніші філософські думки про земне і потустороннє життя з одвічними сонетами людських мрій. І мені подобається вгадувати їхні мрії. А також мріяти самій, працювати, перебувати у русі й радіти кожному дню. Адже душа і серце художника повинні навчати, співати, радувати і приносити одухотвореність людству.
 
 Довідка:
 
 Магдалина Іванівна Пуглик-Белень народилася 4.03.1951р. в с.Невицьке Ужгор. р-н, Зак. обл.
 
1969-1973 - навчалася в Ужгородському училищі прикладного мистецтва (нині Коледж мистецтв ім. А.Ерделі), яке закінчила з відзнакою. Після закінчення училища працювала 12 років викладачем у тому ж закладі. Учасниця обласних, республіканських (всесоюзних) і міжнародних художних виставок.
 
1977 - член Національної спілки художників України.
 
 2001 – член Національної спілки майстрів народного мистецтва України. Твори художниці зберігаються в музеях України, Грузії, Канади, США і в багатьох приватних колекціях у Франції, Німеччині, Фінляндії, Японії та ін. країнах.
 
2003, 2005 – учасниця Міжнародного бієнале кераміки в Буенос-Айресі, Аргентина.
 
Створила унікальну cерію в кераміці і скульптурі малих форм «Космогонія людства» від символічних знаків раннього неоліту й до початку ХХ ст. У статті використані думки із записників Магдалини Пуглик-Белень з альбому-каталогу «Космогонія людства», 2005 р.
 
Лілія МАТІЦО, "НЕДІЛЯ"
 
Джерело: http://nedilya.at.ua
Категорія: Культура | Переглядів: 968 | Додав: nedilya


Також читайте на zakarpatpost.net
Сердце способно регенерировать клетки
Марадона пішов з посади тренера збірної Аргентини
Футболісти "Динамо" отримають 2.5 млн доларів за прохід "Аякса"
Черномирдін: Захід робив усе, щоб українці воювали з росіянами
Тимошенко два місяці чекає зустрічі з Януковичем
Офіційний курс валют на понеділок, 25 жовтня
Росія подовжила заборону на експорт зерна до липня 2011 року
Loading ...

Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Загрузка...
Загрузка...