«  Липень 2011  »
18192021222324

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 02:19:11

Головна » 2011 » Липень » 27 » У дельфінів виявили "сьоме чуття"

У дельфінів виявили "сьоме чуття"

Німецькі учені виявили "сьоме чуття" у гвіанського дельфіна. Тварина має рецептори, які здатні вловлювати електричне поле його здобичі. Електричні органи сприйняття не є дивиною для риб, деяких амфібій і тих, що відкладають яйця.

Однак у вищих ссавців такої здатності не спостерігалося. Костеро, або Гвіанський дельфін (Sotalia guianensis), став першим представником плацентарних, який може реєструвати слабкі електросигнали раків та інших представників свого раціону.

У цьому йому допомагають заглиблення кількістю від двох до десяти, розташовані на верхній щелепі. Колись у дельфінів в цьому місці росли вуса-сенсори, але в ході еволюції вони їх втратили. Ямочки, що виділяють желеподібну субстанцію, оточені нервовими закінченнями і заповнені певним набором білків і клітин.

Німецькі дослідники під керівництвом Вольфа Ханке з Інституту біологічних наук Ростокського університету зробили відкриття, вивчивши померлу природним способом тварину в дельфінарії Мюнстера. Щоб визначити, як ці органи реагують на електричне поле, вчені провели серію дослідів на живій особині костеро. Вони видресирували дельфіна, щоб він сигналізував про електричне поле або його відсутність. З'ясувалося, що тварина відчуває навіть слабке поле: порогове значення становить 4,6 мВ/см.

Фахівці відзначають, що ехолокація (яку можна вважати "шостим чуттям" дельфінів) допомагає на дальніх дистанціях, а на близькій дистанції, де вона не дуже ефективна, використовується уловлювання електричних сигналів. Ханке припускає, що костеро не єдині з розвинених ссавців, хто має "сьоме відчуття".

Нагадаємо, дельфіни часто помирають від того, що викидаються на берег, або стають жертвами рибалок чи навіть традицій. Щорічно на Фарерських островах в Північній Атлантиці, що належать Данії, відбувається масове вбивство дельфінів. Підлітки виходять на узбережжя, щоб зустріти дельфінів, відрізати їм шлях до втечі в море, а потім убити їх. Після цього кривавого обряду вони перестають бути дітьми і стають дорослими.

Чехія висилає українських дипломатів