Ужгородська митниця в кілька разів перевиконала всі планові показники по наповненню Держбюджету. Зокрема, якщо за перший квартал минулого року державна казна отримала 85,3 мільйона грн., то за аналогічний період цього року - більше 180 млн. грн. Значно зріс і потік транспортних вантажних засобів. У цьому кварталі кількість вантажівок, що пересікали кордон через Ужгородську митницю, на 2 665 більше, аніж торік. Про це на прес-конференції повідомив журналістам начальник Ужгородської митниці Михайло Порада.
З 1 травня запрацює і друга черга вантажного терміналу на митному посту. За словами Михайла Поради, це значно покращить роботу митників і збільшить пропускну спроможність МП. В середньому за добу планують пропускати до 500 вантажних транспортних засобів. Загальна вартість будівництва другої черги становить близько 40 мільйонів гривень. Правда, до цього часу необхідно буде добудувати під’їзну дорогу до нового терміналу – всього один кілометр. Як зазначив Порада, служби, які займаються її будівництвом, запевнили, що до зазначеного часу дорога буде готова.
Окрім того, розповів М.Порада, перехід на кордоні тепер здійснюється за картковою системою, що включає в себе систему зважування. Це нововведення запроваджено з 17 березня цього року з метою унеможливити перевезення контрабандних товарів. Як повідомив керівник митниці, всі автомобілі поділяють на три категорії: вантажні, мікроавтобуси і легкові авто з причепами та легкові авто. Всі вони проходять процедуру зважування, де фахівці визначають згідно з техданими, чи відповідає вага автомобіля категоріям, вказаним у техпаспорті.
Щодо протидії контрабанді, то за три місяці цього року було виявлено 170 (на загальну суму 5,4 млн. грн.) справ проти 190 у минулому році. Крім цього, за протоколами про порушення митних правил вилучено 23 автомашини на суму майже 2,8 млн. грн. (торік - 12 авто на 464 тис. грн.), які використовувалися правопорушниками як засоби для переміщення або приховування предметів. Великою проблемою начальник Ужгородської митниці назвав пересування транспортних засобів, які в’їхали на територію України на тимчасове перебування, а потім їх власники покидають територію держави вже без авто. За словами М.Поради, у цій сфері слід активніше співпрацювати з іншими правоохоронними органами.
Роман СЕНИШИН
|