Як відзначає компанія “Простобанк Консалтинг”, тепер рівень доходів повинен бути вищим, страхових полісів більше, а застав декілька. Процентні ставки при цьому ростуть.
За даними компанії, середня ефективна процентна ставка по автокредитах терміном на 5 років у гривні складає 19,53% річних на нові іномарки, 21,64% для б/у іномарок, 19,89% для нових вітчизняних авто, 23,35% на б/у вітчизняні машини. Посилення вимог до позичальників при оформленні автокредитів, в основному, стосуються їхніх доходів і документів, що підтверджують ці доходи. “Приміром, якщо раніше багато банків при розрахунку платоспроможності клієнта активно враховували непідтверджені доходи, то сьогодні такі доходи менше беруться до уваги при аналізі фінансового стану позичальника при оформленні кредиту. Також банки стали більше звертати увагу і на достовірність документів, що підтверджують доходи клієнта і т.п.”, - відзначають банкіри. Жорсткість вимог до позичальника пов’язана з дефіцитом ресурсів у банків – тепер їм доводиться видавати набагато менше кредитів.
Крім того, останнім часом трохи зменшилася кількість кредитів без першого внеску на купівлю авто будь-якого виробництва. Тепер без першого внеску можна придбати тільки автомобілі іноземного виробництва. “Останнім часом банки ввели обмеження по сумі на видавані кредити. У деяких банків вони складають, за різними оцінками, від 30 до 40 тисяч доларів США на одного позичальника. Крім цього, банк може зажадати додаткову заставу, крім автомобіля, що купується, або поручительство третіх осіб”, - говорять банкіри.
Також деякі банки спільно зі страховими компаніями вимагають оформлення не тільки страхування цивільної відповідальності КАСКО, але й життя майбутнього водія, а також усіх тих, хто буде керувати автомобілем, що вимагає додаткових витрат.
|