Давав телефоном та журналістам начальник Ужгородської митниці Михайло Порада
«Як змінилися правила ввозу автомашин з-за кордону після вступу України до СОТ?», — таке питання найчастіше звучало від закарпатців під час прямої телефонної лінії, яку проводив у прес-центрі газети «НЕДІЛЯ» начальник Ужгородської митниці Михайло Порада.
Не дивно, адже саме з 24 червня вступає у дію наказ Державної митної служби України, який регламентує новий порядок провозу і оформлення транспортних засобів. Його можна назвати не особливо сприятливим для громадян, адже ставка мита на ввезені авто — 25%, тоді як для юридичних осіб-дилерів — 10%. До того ж громадянам пропонується ввозити авто, попередньо сплативши за нього усі платежі. Зрозуміло, що для цього необхідно чітко знати якою саме буде ця машина: марку, рік випуску, тип двигуна, номери агрегатів тощо. У іншому разі при ввезенні доведеться мати безпосередньо на кордоні для сплати досить значну суму коштів. Поміж дзвінками Михайло Юрійович спілкувався також з журналістами різних ЗМІ, тобто поєднував режим «прямої лінії» з прес-конференцією.
Зокрема, на запитання жінки, яка телефонувала з Мукачева і запитувала які європейські стандарти пропуску через кордон запроваджуються у нас, Порада розповів про «зелений» і «червоний» коридор, який, відповідно до товару та інших речей, які провозять за кордон, визначають самі громадяни.
За словами начальника Ужгородської митниці, згідно з кількома міжнародними домовленостями до 2011 року інфраструктура всього західного кордону України буде значно змінена — реконструйована, обладнана сервісними зонами.
А у зв’язку з проведенням чемпіонату «Євро-2012» словацька сторона навіть підтримала пропозиції України відкрити новий автомобільний пункт пропуску Соломоново-Чієрна-над-Тисою раніше ніж планувалося, до червня 2011 року. Зараз іде опрацювання проектно-кошторисної документації побудови пункту і планується проведення спільного українсько-словацького контролю на словацькій стороні. Єдина умова Словаччини: через цей пункт не ввозитимуться вантажі, що підлягають ветеринарному контролю.
Необхідно визначити конкретну точку, де здійснюватиметься перетин, ув’язавши її із залізничною гілкою та вже існуючим у Словаччині, за кілька кілометрів від кордону, великим вантажним терміналом.
Кілька запитань стосувалися зловживань працівниками митниці, хабарництва. За словами Поради, за останні кілька років щодо працівників Ужгородської митниці не було таких випадків, які були б доведені у суді. Але вже з початку цього року проведено 11 службових розслідувань, за якими винесено 9 доган, 8 зауважень, 2 рішення про неповну службову відповідність. Однак розповів Михайло Юрійович і про те, як важко працюється митникам — і в спеку, і в холод на відкритому повітрі. Державна митна служба розглядає питання про спорудження на Закарпатті курортно-реабілітаційного комплексу для всіх українських митників.
Йшлося також про другу чергу реконструкції митного терміналу «Ужгород» та те як нелегко зводився новий вантажний термінал, а с особливо під’їзна дорога до нього.
ЗІА «Простір», фото П.Білецький
|