Через кризу значно збільшилася кількість українців, які зберігають свої заощадження у готівці, а не несуть їх до банків.
У четвертому кварталі 2008 року серед українців значно виросла привабливість грошових накопичень у готівці.
Про це свідчать результати дослідження ринку банківських послуг для фізичних осіб, проведеного в четвертому кварталі минулого року компанією GfK Ukraine.
Згідно результатам дослідження, наприкінці 2008 року банківськими послугами користувалися 78% українців проти 81% у другому кварталі того ж року. При цьому з 12% до 15% збільшилася частка респондентів, які взагалі не користуються банківськими послугами.
Найбільша частина українців користується такими банківськими послугами як оплата комунальних платежів (70% опитаних) і пластикові картки (44%). Далі зі значним відривом йдуть поточний рахунок без картки, грошові перекази та кредит на споживчі товари.
У четвертому кварталі минулого року зменшилися частка користувачів поточним рахунком (на 1,5 процентного пункта) та частка користувачів споживчими кредитами (на 1,3 п.п.). Зменшилася й кількість людей, які здійснюють обмін валют через банки (на 1,6 п.п.).
Також зменшилася частка респондентів, які планують користуватися пластиковою карткою (на 4 п.п.), поточним рахунком без картки (1,1 п.п.) та іншими кредитами (на 0,8 п.п).
Одночасно в четвертому кварталі спостерігалося збільшення долі респондентів, які мають банківські депозити: до 7% порівняно з 6% у другому кварталі 2008 року, зазначають експерти.
Наміри користуватися цією послугою не змінилися в близько 6% опитаних. Натомість 35% респондентів не планують продовжувати свої депозити.
Також у четвертому кварталі 2008 року виросла привабливість накопичень у готівці. Значно зросла частка опитаних, які надають перевагу накопиченню в готівці (39% проти 35%). Більше респондентів збираються накопичувати готівку (38% проти 34% у другому кварталі 2008 року).
«Економічна нестабільність стимулюватимете частину населення до збільшення заощаджень на чорний день», - прокоментував ситуацію Дмитро Яблоновський, керівник відділу фінансових досліджень GfK Ukraine.
За інформацією компанії, найчастіше припиняти співпрацю з банками людей змушують відсутність потреби надалі користуватися тією чи іншою послугою (44%), втрата довіри до банку (15%). Одночасно тарифи банку та низька якість обслуговування рідше відзначалися як причини відмови від послуг фінустанов.
|