Світовий гігант ринку безалкогольних напоїв PepsiCo не тільки не збирається відмовлятися від виноробного напрямки придбаної нею компанії Сандора, а й оголосила вчора про початок випуску нових видів дешевого вина, пише газета КоммерсантЪ-Украина у статті PepsiCo не може без алкоголю.
Газета зазначає, на думку експертів це рішення розумне - бізнес має високу рентабельність, а іміджеві ризики мінімальні.
Так, коли у 2007 році компанія PepsiCo придбала лідера сокового ринку Сандору, вона стала заодно і власником бізнесу по розливу вина в картонні упаковки, що належали українській компанії.
Цей напрямок Сандора почала розвивати ще у 1996 році. До теперішнього часу вона випускає вина ліній Святкова колекція і Золота Ольвія у низькому ціновому сегменті (близько 12 грн/л). За даними учасників ринку, частка вин Сандори на українському ринку вина в 2008 році склала 6,5%, весь ринок - близько 20,14 млн дал.
Як повідомляється, PepsiCo виводить на ринок два нові види вина ліній Святкова колекція - напівсолодке біле Там’янка і напівсолодке червоне Кадарка.
"Виведення нових смаків вина - перше нововведення, зроблене PepsiCo після покупки Сандори у цьому напрямку. Воно свідчить про намір компанії серйозно його розвивати", - говорить начальник відділу по зв'язках з громадськістю Сандори Валерія Трифонова.
Водночас, за словами джерела газети у PepsiCo, спочатку компанія розглядала варіант продажу винного бізнесу і навіть оголосила ціну - $ 15 млн.
"Ми не відмовилися від цієї ідеї, але не хочемо віддавати її за безцінь", - сказав співрозмовник газети. Однак знайти покупця для винного бізнесу Сандори в Україні виявилося непросто.
Крім того, директор з маркетингу групи компаній Союз-Віктан Василь Профір зазначає: "Вина компанії представлені тільки у низькому ціновому сегменті, де вони продаються за рахунок ціни, а не за рахунок популярності торгових марок".
За його словами, вітчизняні винороби активно лобіюють введення мінімальних цін на вино, а також підвищення акцизного збору на кріплені вина - прийняття цих ініціатив зробить бізнес з виробництва вина у картонній упаковці невигідним, ціни цієї продукції не будуть сильно відрізнятися від цін продукції у склі.
З іншого боку, відмовлятися від цього напряму для компанії недоцільно. За словами Валерія Трифонова, виробництво вина ву картонній упаковці - високомаржінальний бізнес.
Так, маржа, за словами учасників ринку, досягає 25-30%, а витрат на просування продукції не потрібно. Крім того, експерти очікують, що найближчим часом виробляти вино в картонній упаковці буде вигідніше, ніж у склі, і на нього будуть переходити інші виробники продукту.
"У зв'язку із зростанням цін на газ вартість скляної пляшки скоро досягне 2 грн, а картонної упаковки - збережеться на нинішньому рівні - 1,2-1,3 грн", - говорить керівник з розвитку бізнесу торгового дому Котнар Андрій Сологуб.
Газета також зазначає, що рішення Сандори, звичайно ж, може дати привід критики - ніде, крім України, PepsiCo не асоціюється з алкогольною продукцією.
Утім, за словами керуючого партнера компанії BrainsUP Антона Щеткіна, почасти ризики PepsiCo можуть нівелювати тим, що споживач, як правило, орієнтується на бренди, а не на компанії: "Наприклад, більше трьох чвертей споживачів не знають, що торгові марки прального порошку Tide і Ariel випускаються однією компанією Procter&Gamble".
|