«НЕДІЛЯ»
Меню сайту


Розділи новин
Закарпаття
Ужгород
Україна
Політика
Суспільство
Економіка
Фінанси
Бізнес
Наука та ІТ
Культура
Здоров’я
Цікаво
Спорт
Кримінал
Надзвичайні ситуації
Гола правда
Таке життя
Світ
Скандали



Календар новин
«  Травень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031



Форма входу


Пошук

 

Друзі сайту





Вітаю Вас, Гість · RSS 23.11.2024, 21:49:26

Головна » 2009 » Травень » 14 » ЗМІ: Україна - п'ята у світі за кількістю моряків, що працюють на торгових суднах різних держав



ЗМІ: Україна - п'ята у світі за кількістю моряків, що працюють на торгових суднах різних держав
16:34:28

Україна займає п'яте місце у світі серед країн-постачальників моряків для торгового флоту. Зараз на торгових суднах різних держав працюють 65-70 тисяч українських моряків, з них на кораблях під українським прапором - близько 5 тис., пише тижневик Комментарии.

Як зазначає видання, останні захоплення суден з українськими моряками на борту свідчать про те, що уряду варто зайнятися вдосконаленням нормативно-правової бази із працевлаштування моряків за кордоном.

Експерти, яких опитано виданням, стверджують, що навіть на рівні Міністерства праці та соціальної політики України можна зобов'язати агентства по найму моряків (а таких в Україні налічується близько 500) дотримуватися мінімальних стандартів при укладанні контрактів.

За інформацією Комментариев, у багатьох випадках в угодах, які підписують моряки, не передбачено умови оплати понаднормової роботи, занижено розмір страховки, нечітко прописано умови компенсації у разі форс-мажору і т.п.

Одним із заходів, здатних зменшити ризики роботи на іноземних суднах, могла б бути акредитація агентств по найму моряків при Міністерстві транспорту та зв'язку України. Таку ідею пропонував Укрморрічфлот у 2005 році, але її не було реалізовано. Крім того, пропонувалося дати можливість Морській адміністрації України отримувати інформацію від компаній щодо найму і формувати базу даних про моряка, характеристики суден, судновласника і тому подібне. У разі виникнення проблемних ситуацій саме Мінтранс повинен був би звертатися до морської адміністрації країни прапора судна для отримання роз'яснень. 
При виникненні проблем із суднами, зазначають Комментарии, існує кілька рівнів відповідальності. У разі захоплення судна піратами або знаходження в зоні військових дій ризики несе судновласник. Але при цьому, за умовами ITF (Міжнародної федерації транспортних робітників), моряк має право відмовитися від роботи в такому регіоні. Якщо ж він погодився, то за час перебування в небезпечній зоні він отримує подвійну ставку зарплати. Аналогічно подвоюються компенсації за втрату працездатності (при 100% втраті - до 178 200 дол. для рядових і до 297 000 дол. для старших офіцерів) і смерть (до 178 200 дол.). Ці умови передбачено в колективних договорах профспілок, які входять до ITF, із судновласниками.

У цьому випадку участь держави, громадянином якої є моряк, у прямих переговорах з піратами виглядає нонсенсом, зазначають Комментарии. Особливо якщо на судні інтернаціональний екіпаж. Компетенція МЗС у цьому випадку полягає в ефективній взаємодії з судновласником.

Але поки що українські моряки змушені переважно сподіватися на себе. Щороку українські моряки привозять додому близько 700 млн. дол., обходячи казначейство. З 1993 по 2003 рік діяла норма, що дозволяє вважати моряків, які перебували поза Україною більше 183 днів, нерезидентами, що звільняло їх від сплати податків. Скасування цієї пільги в 2004 році зробило моряків неплатниками податків, але довести факт отримання грошей за кордоном неможливо.

Зараз мінімальна ставка ITF для матроса 1-го класу становить 1675 дол. в місяць. Вона є базовою, і до неї застосовуються коефіцієнти. Так, коефіцієнт оплати праці капітана складає 3,369, тобто 5643 дол. в місяць. За словами голови Федерації морських профспілок України Миколи Барського, моряки готові платити податки, якщо у них з'явиться можливість вимагати від держави захисту своїх прав. "Для того, щоб бюджет щорічно почав отримувати від моряків не менше 1 млрд. грн., можна, наприклад, створити спеціальний Морський фонд зі статусом, аналогічним державному Пенсійному. Але так питання на державному рівні ніхто взагалі не ставить", - пояснив Комментариям голова Федерації морських профспілок України.

Як повідомлялося, у зв'язку з активізацією діяльності сомалійських піратів українські моряки все частіше опиняються в полоні. На даний момент найбільше число полонених моряків, громадян України, перебуває на захопленому 2 травня грецькому судні Аriana.
 
Категорія: Україна | Переглядів: 532 | Додав: nedilya


Також читайте на zakarpatpost.net
БЮТ экстренно собирает Раду, чтобы отменить соглашение о ЧФ
ДАІ запропонувала нові правила дорожнього руху
Ученые предрекают Земле апокалипсис из-за гигантской магнитной бури в 2013 году
69 лет назад началась Великая Отечественная война
Погода у Закарпатті та Ужгороді 28 червня
Депутаты разрешат курить только под специальными знаками
Офіційний курс валют на 14 липня
Loading ...

Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Загрузка...
Загрузка...