Налагодження партнерських відносин з платниками податків вимагає від податкових органів постійного вивчення та врахування у своїй діяльності громадської думки. Тому підрозділи масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПА у Закарпатській області провели у ІІ кварталі 2009 року в містах і районах області чергове вивчення громадської думки щодо оцінки діяльності органів податкової служби.
В опитуванні взяли участь 649 респондентів віком від 18 до 60 років різного соціального стану, з яких 45,1% - це підприємці, які постійно контактують з податківцями, 25,7% - службовці, 14,5% - робітники, 7,9%– студенти, 6,8% – інші категорії.
99,5% опитаних оцінили рівень виконання податківцями своїх функціональних обов’язків позитивно і лише 0,5% платників податків оцінили податківців “незадовільно”.
На думку опитаних, на авторитет податкових органів найбільш негативно впливають такі чинники: нестабільність та недосконалість податкового законодавства (18,8%), часті зміни в законодавстві (17,7%), високі ставки податків (14,6%), відсутність Податкового кодексу (10,8%), неоднозначне тлумачення законодавчих вимог (8,6%), значні штрафні санкції (7,7%), скорочення штатної чисельності працівників органів ДПС (3,9%), важка і заплутана податкова звітність (3,5%), 14,4% - інші чинники.
Органи податкової служби здійснили комплекс заходів щодо поліпшення обслуговування платників податків, недопущення черг при поданні звітності та одержанні необхідних документів. Це, звісно, позначилося і на результатах опитування. 76% респондентів заявили, що ніколи не стикалися з випадками грубощів або неуважності з боку спеціалістів податкових органів, 11,7% опитаних сказали, що іноді. 9,4% опитаних закарпатців ніколи не зверталися до податкових органів. На жаль, 2,9% опитаних з випадками тяганини у податкових органах стикаються часто або постійно.
Посилення уваги керівництва органів державної податкової служби на усіх рівнях до розгляду звернень громадян також знайшло своє відображення в черговому анкетуванні. 74,1% опитаних констатували, що звернення платників податків органами податкової служби завжди розглядаються своєчасно і якісно, 3,5% - що відповіді в окремих випадках надаються несвоєчасно або не повністю, 1,1% респондентів вважають, що відповіді на їх звернення носять формальний характер або змушують звертатися повторно, в тому числі до органів податкової служби вищого рівня, 21,3% опитаних не зверталися до податкових органів із зверненнями.
Лише піввідсотка опитаних не задоволені наданням послуг з роз’яснення податкового законодавства, 10,3% такими послугами не користувалися, позитивно ж оцінили рівень надання послуг у податкових інспекціях області 89,2% опитаних закарпатців. Певно через це у 58,1% опитаних немає жодних проблем під час забезпечення своєчасної сплати податків, заповнення та надання подадкової звітності, у 33,6% іноді виникають окремі питання, а от у 1,7% опитаних такі труднощі виникають постійно.
Аналіз проведеного опитування підтвердив актуальність роботи податкових органів з налагодження партнерських стосунків з платниками податків, необхідність її активізації та поліпшення обслуговування платників податків всіма підрозділами податкової служби.
Відділ масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПА у Закарпатській області
|