Національна експертна комісія з питань захисту суспільної моралі заявила, що зовнішня реклама нав'язує вживання пива, а в деяких програмах на телеканалах занадто детально зображається процес вчинення злочинів.
У звіті, опублікованому на офіційному сайті експертної комісії, наголошується, що в поточному році з вулиць практично зникла реклама тютюну та алкоголю, однак на кіосках, зупинках громадського транспорту і у вітринах продовольчих магазинів залишилася реклама слабоалкогольних напоїв, зокрема пива.
У ході моніторингу білбордів, сітілайтів та вітрин регіональні представники комісії виявили ознаки порушення ст. 2 закону Про захист суспільної моралі в частині пропаганди тютюнокуріння, шкідливих звичок і ст.22 закону Про рекламу щодо заборони зовнішньої реклами алкоголю та тютюнових виробів.
Як повідомив голова комісії Василь Костицький, якщо ЗМІ і зовнішня реклама порушують закон про громадську мораль, комісія може апелювати до відповідних регуляторних органів - МВС, прокуратури, Нацради з питань телебачення і радіомовлення, Держкомтелерадіо, Міністерства юстиції, Держкомспоживстандарту, органів місцевого самоврядування ".
Водночас, виконавчий директор Асоціації зовнішньої реклами Роман Паламарчук заявив газеті, що експерти Нацкомісії не проінформовані про ситуацію на ринку та чинному законодавстві, оскільки "рекламу пива не заборонено", так як пиво "не входить у перелік алкогольних і слабоалкогольних напоїв". "Нацкомісія реалізує замовлення політичних агентів впливу, які не перший рік опрацьовують можливість заборони зовнішньої реклами пива", - сказав Паламарчук.
Крім того, регіональні представники Національної експертної комісії провели моніторинг регіональних та місцевих телеканалів. Вони виявили, що в програмі Костянтина Стогнія Надзвичайні новини, що виходить на телеканалі ICTV з понеділка по п'ятницю занадто детально демонструється процес вчинення злочинів, що може "негативно впливати на здоров'я неповнолітніх".
Разом з тим сам Стогній упевнений, що комісія прагне зробити програму лояльну владі ".
Нагадаємо, у липні Київрада попросила Верховну раду прирівняти пиво та слабоалкогольні напої до алкоголю.
Нагадаємо, 3 червня Верховна рада підвищила акциз на пиво на 93,5%, – з поточного рівня 0,31 грн за літр до 0,6 грн за літр. Доходи бюджету за рахунок надходжень від акцизного збору планувалося спрямувати, зокрема, на закупівлі інсуліну для лікування хворих на цукровий діабет.
|