Національний поштовий оператор "Укрпошта" закупив найбільшу за свою історію партію велосипедів - 16800 штук. При цьому держоператор закупив товар через двох посередників, які не мають ніякого відношення до велотехніки, і переплатив 2 млн грн., пише "Дело".
Як відзначає видання, білоруські велосипеди марки "Аист" для листонош, що працюють в сільській місцевості, були закуплені через двох посередників, вартість товару склала майже 9 млн грн. Обидва посередники, пише видання, спеціалізуються на маркетингових послугах, виробництві конвертів та упаковок. Так, фірма "Трейд Маркетинг Сервіс", що продала держмонополістові велосипеди, вже кілька років підряд щільно працює з "Укрпоштою".
Як відзначає видання, "Трейд Маркетинг Сервіс" не лише перемагають в найбільших тендерах поштового оператора, вони навіть мають 16 тис. постійних торговельних точок у поштових відділеннях національного оператора поштового зв’язку по всій країні. Як зазначено на сайті "Трейд Маркетинг Сервіс", фірма надає маркетингові послуги, а також виробляє рекламні і поліграфічні матеріали. Про велосипеди - ні слова. "Велосипедами ми ніколи не займалися", - повідомила офіс-менеджер компанії. Коли ж їй було адресовано прохання прокоментувати торішню перемогу в тендері "Укрпошти", дівчина відповіла, що зробити це зараз нікому - директор у відрядженні.
Як пише видання, 23 жовтня 2008 року, наступного дня після оголошення результатів тендеру, "Трейд Маркетинг Сервіс" укладає договір з поліграфічною фірмою "Майстер Поліграф", яка спеціалізується на виробництві конвертів, упаковок і пакетів. Згідно з підписаними документам , "Майстер Поліграф" зобов’язався в стислі терміни поставити фірмі "Трейд Маркетинг Сервіс" необхідну партію велотехніки. Видання підкреслює, що обидві комерційні структури мають однакову адресу: м. Київ, вул. Фрунзе, 31-В. У компанії "Майстер Поліграф" також не знайшли можливості докладніше розповісти про велосипедний бізнес. Але, відзначає видання, як вдалося встановити з матеріалів судової справи, партія товару для "Укрпошти" прибула з Білорусі, де компанія ВАТ "Мотовело" (включає СЗАТ "Мотоциклетна компанія "МКМ" і СЗАТ "Велосипедна компанія "МВЗ") виготовляє велосипеди під відомою ще з радянських часів маркою "Аист".
У відділі продажів підприємства повідомили, що вартість одного велосипеда в роздріб - 64 долари. Співробітник білоруської компанії відзначив, що дисконт можна отримати, якщо покупець замовляє більше 500 велосипедів. "У такому разі дисконт може скласти 10%, - сказав він і, пише видання, тут же пригадав, що минулого року у заводу одна українська компанія "брала велосипеди по-крупному для листонош, близько 15000". "Ось їм була зроблена хороша знижка", - сказав продавець. При цьому білорус відзначив, що при таких обсягах розмір знижки може перевищити 20%. Видання відзначає, що якби посередникам операції з "Укрпоштою" вдалося добитися зниження вартості в 20%, ціна одного велосипеда "Аист" у виробника складала б близько 410 грн. за одиницю.
Таким чином, 16800 велосипедів можна було купити за 6,88 млн. грн. Це на 2 млн. грн. менше, ніж витратив національний оператор поштового зв’язку. "Трейд Маркетинг Сервіс", що продала держмонополістові двоколісний товар, зараз через суди намагається змусити "Укрпошту" доплатити за поставлену партію ще приблизно 3 млн. грн. Посередник доводить: держкомпанія повинна компенсувати йому втрати від коливань валютного курсу. Посередник аргументує свою позицію тим, що "Укрпошта" платила за товар у гривні, тоді як товар закуповувався в Білорусі з жовтня по грудень 2008 року за долари.
За цей час курс американської валюти значно виріс, і нібито це вдарило по фінансовому стану компанії. Суди першої і другої інстанцій цього року винесли ухвалу на користь посередника. Проте 26 листопада Вищий госпсуд відмовився задовольняти позов комерційної структури. Наразі справу направлено на повторний розгляд до Господарського суду Києва.
|