ДАІ пропонує новий проект правил дорожнього руху. Відповідний проект розміщено на офіційному сайті ДАІ МВС.
На сайті також пропонується надсилати зауваження і пропозиції до проекту, бо це друга але не остаточна редакція змін до правил.
Зокрема, пропонується ввести право водія на компенсацію пошкоджень в результатів невідповідності стану доріг до умов безпеки дорожнього руху.
У проекті з'явився пункт, що вимагає від водія у разі зупинки автомобіля співробітником ДАІ вийти з машини на тротуар або узбіччя, тоді як у даний момент не існує жодного нормативно-правового акту, за яким водій зобов'язаний залишити салон, а не передавати документи через вікно (це загальносвітова практика).
Наразі в списку документів, які водій зобов'язаний пред'явити співробітникові ДАІ, страховий поліс не значиться, а в проекті він з'явився. Також пропонується у разі його прийняття за їзду без страховки ввести таку ж відповідальність, як і за управління незареєстрованим автомобілем або таким, що не пройшов техогляд, а за таке порушення передбачено штраф 170-255 грн на перший раз, у разі ж повторного порушення - від 255 до 510 грн або громадські роботи строком від 30 до 40 годин, з оплатною або безоплатною конфіскацією транспортного засобу.
Вимоги до стоянки і зупинки транспортних засобів збираються істотно посилити, що в умовах дефіциту паркомісць зробить порушниками більшість водіїв. Так, якщо зараз знак "Зупинка заборонена" робить послаблення для водіїв таксі, що здійснюють посадку і висадку пасажирів (розвантаження або завантаження вантажів), то в майбутньому це торкатиметься будь-яких транспортних засобів. Крім того, співробітники ДАІ внесли пропозицію штрафувати водіїв, навіть якщо автомобіль стоїть на аварійці.
Посилюють вимоги і до маршруток - вони зможуть зупинятися тільки в спеціальних місцях для посадки пасажирів (сьогодні така заборона в ПДД не прописана).
Важливе доповнення - пряма заборона зупинятися на смугах гальмування і розгону. Проте дискусії викликають пропозиції щодо змін у правила паркування на тротуарах. Якщо сьогодні воно дозволено тоді, коли залишається для проходу людей не менше 2 м, то в проекті конкретика замінена на фразу "де стоянка викликає істотні перешкоди для пішоходів". Але є і одна явно хороша ініціатива: дозволити стоянку на відстані 5 метрів від перехрестя (зараз 10 метрів).
|