«НЕДІЛЯ»
Меню сайту


Розділи новин
Закарпаття
Ужгород
Україна
Політика
Суспільство
Економіка
Фінанси
Бізнес
Наука та ІТ
Культура
Здоров’я
Цікаво
Спорт
Кримінал
Надзвичайні ситуації
Гола правда
Таке життя
Світ
Скандали



Календар новин
«  Жовтень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031



Форма входу


Пошук

 

Друзі сайту





Вітаю Вас, Гість · RSS 12.05.2024, 18:08:18

Головна » 2009 » Жовтень » 13 » Газета «НЕДІЛЯ» стала cпіворганізатором Першого Всеукраїнського Газетного Конгресу



Газета «НЕДІЛЯ» стала cпіворганізатором Першого Всеукраїнського Газетного Конгресу
10:27:35
 
Учасників Першого Всеукраїнського Газетного антикризового Конгресу вітали телеграмами Президент Віктор Ющенко та прем’єр-міністр Юлія Тимошенко. Але на місцях влада намагається втручатись в роботу незалежних видань і диктувати їм свої умови.
 
Обмінятися думками про боротьбу з кризою запропонували учасникам Конгресу його організатори – редакція газети «НЕДІЛЯ» та Асоціація «Незалежні регіональні видавці України» за підтримки Національної спілки журналістів України. Лише дві цифри: в Конгресі взяли участь понад 60 видавництв, газети яких щотижнево читає понад 40 мільйонів українців!

 

Для участі у конгресі прилетіли видавці з семи країн світу

 

Організацією виготовлення якісного друкованого продукту в умовах світової кризи поділився з учасниками конгресу лідер Всесвітнього Форуму Редакторів (WEF) Бертран Пекері з Парижа. Директор з досліджень Всесвітньої Асоціації Газет (WAN) Тетяна Рєпкова (Франція) порівняла вплив кризи на світову й українську медіа-економіку. Про інструменти виходу з кризи вели мову інші зарубіжні гості - Ярослав Токарчик, генеральний директор видавництва «Газета Ольштинська»; Роман Галло, генеральний директор FutuRoom (Чехія), Гільєрмо Шмітт, генеральний директор, шеф-редактор «Сегодня-мультимедиа», який тривалий час працював у провідних виданнях Аргентини. Власні «рецепти» зменшення негативного впливу кризи на видання газет оприлюднили керівники провідних вітчизняних ЗМІ.

 

Форум засвідчив, що вітчизняні видавці знаходяться у набагато складніших умовах у порівнянні із зарубіжними колегами. Навіть за умов кризи зарубіжні видання отримують суттєві фінансові вливання. Яскраве підтвердження - празька газета «FutuRoom». 25 мільйонів євро (!) отримає ця група видань протягом двох перших років існування. «Нам би такі кошти!» - зітхали представники вітчизняних ЗМІ, слухаючи виступ колеги з Чехії. Втім, певні обнадійливі новини прозвучали й для наших видавців.

 

Газетні кіоски виготовлять за кошти держави?

 

В.о. голови комітету Держтелерадіо України Олег Наливайко схвально відгукнувся про те, що форум дасть можливість вітчизняним видавцям дізнатися про європейський досвід у боротьбі з кризовими явищами. Пан Наливайко обнадіяв наших видавців повідомленням про наміри уряду тісніше співпрацювати з незалежними ЗМІ. Підготовлено постанову Кабміну про виділення коштів для розповсюдження книг та періодичних видань через спеціально створені кіоски, - наголосив пан Наливайко. - Державні органи влади зобов’язані створити такі кіоски повсюди – від району до столиці. Бо на це виділяються бюджетні гроші (цікаво, чи скоро їх поставлять в Ужгороді та інших містах Закарпаття?).

 
Голова Національної спілки журналістів Ігор Лубченко нагадав про те, що Спілка протягом останніх років неодноразово порушувала питання про роздержавлення періодичних видань, виведення їх з-під опіки органів влади. «Важко бути принциповим в лабетах влади, - образно висловився виступаючий. - Ні для кого не є таємницею, що подекуди органи влади просто збиткуються над журналістами. Тоді як влада повинна допомагати, а не заважати говорити людям правду».

 

Олександр Човган, голова ради директорів Асоціації «Незалежні регіональні видавці України», підготував законопроект про вільну торгівлю газетами і передав його на розгляд Верховної Ради. Цей документ стане на заваді тим, хто перешкоджає утвердженню свободи слова насамперед у регіонах, де виходять друковані ЗМІ під «дахом» владних структур. Він розповів про реальні проблеми видавців та факти тиску на них з боку місцевої влади. Наразі ці звернення перевіряються, та по кожному випадку буде відповідна реакція. Про це будуть публікації у виданнях, які охоплюють десятки мільйонів українців та мільярди людей у всьому світі, - адже Всесвітня Асоціація Газет та Всесвітній Форум Редакторів у цьому році зробили дуже великі кроки назустріч українським видавцям.

 

«Розповідати, як друзям біля вогнища»

 

- Ми вдячні кризі за те, що зрозуміли, наскільки важливим є для нас Читач. Люди повинні отримувати задоволення, читаючи газету. Розповідати їм про події треба так, як ми це робимо під час спілкування з близькими друзями, в лісі, сидячи біля вогнища. Тобто казати правду, без недомовок та не брехати, навіть у дрібницях. Тоді й Читачі голосують за таку газету своїми гривнями, - поділився секретами корпоративної культури членів Асоціації її лідер. Головним бізнесом для видавців стало говорити людям правду. Якщо вони відчують найменшу фальш - перестануть вірити газеті.

 

Безкоштовні газети - світове явище

 

Учасники Конгресу дізналися про ще одну світову тенденцію – зростання кількості безкоштовних газет. Як зазначила у своєму виступі Тетяна Рєпкова, протягом останніх п’яти років їх загальний тираж зріс на 8%. Лідерами у розповсюдженні таких видань є Італія й Іспанія. Так само збільшується число щоденних газет. З 2005 року їх загальний тираж зріс на 40 мільйонів примірників. Китай, Індія і Японія мають більше половини щоденних газет.

 

Читачі розумнішають з кожним днем!

 

За даними дослідників, читач однієї з найбільших світових газет - «Нью-Йорк Таймс» протягом одного дня отримує інформації більше, ніж її мав читач у 18-му столітті за все своє життя. Мова, звісно, не про «Нью-Йорк Таймс». Просто замисліться, скільки зараз каналів інформації: газети, FM радіо, Інтернет, телебачення, мобільні телефони! Тому й Читач розумніше і мудріше з кожним днем, і наука розвивається семимильними кроками.

 

У редакцію на чашку кави

 

У газеті «Сегодня» у час кризи створили спортзал для зняття стресів. А ось у Празі редакцію газети «FutuRoom» розмістили в... кафе. Генеральний директор цього видання Роман Галло, як уже згадувалося вище, переконував учасників конгресу, що такий підхід є дієвою формою зближення читачів з журналістами. У такому кафе постійно проводять різноманітні заходи з читачами. До того ж, різних вікових категорій. Там же читачі підказують журналістам нові теми публікацій. Українські видавці активно шукають стежки до зближення з читачем. Ці пошуки мають різні форми. Поки що у зарубіжних країнах вони йдуть більш ефективно, але ми все більше наближаємось до Європи.

 

Відстаємо ми від Польщі на 7 років, від Німеччини - на 15. Проте дуже добре, що Україна йде все ж таки шляхом розвитку демократії, а не «іншим шляхом», як, наприклад, це відбувається у Росії. - У найближчі п’ять років кардинально зміниться робота журналістів. Таку думку висловив директор Всесвітнього редакторського форуму Бертран Пекері. За його словами, журналіст перестане виконувати роль вчителя, в якій він знаходиться нині, а читач - учня. Щоб завоювати читача, доведеться бути з ним поруч, бути його другом. Що ми, шановний Читачу «НЕДІЛІ», й будемо намагатись робити.

 

Віктор СКРИПНИК, спеціально для газети «НЕДІЛЯ»
 
 
 
Категорія: Україна | Переглядів: 399 | Додав: valera


Також читайте на zakarpatpost.net
Українська діаспора в Росії просить Мєдвєдєва дозволити трансляцію українських каналів
У школи повернулась 11-річна освіта
Незаконне ввезення до України автомобіля «Chrysler» попередили працівники Чопської митниці
Оборонний комплекс часів Другої світової війни – Лінію Арпада – на Закарпатті перетворюють на туристичний об’єкт
Ученые предупреждают о возможной сексуальной эпидемии
За кожен зайвий метр українців можуть змусити платити по 10 гривень
Шевчук зазначив, що говорити з Путіним можна і без "тремтіння колін"
Loading ...

Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Загрузка...
Загрузка...