У вівторок з журналістами зустрівся Голова Асоціації антиколекторів та правозахисників України "Ваша Надія" Федір Олексюк.
Приводом до прес-конференції стало засідання Оргкомітету з підготовки та організації "Першого Всеукраїнського з'їзду споживачів фінансових послуг". Засідання, яке пройшло 31 січня 2011 року, відбулося за спільної ініціативи Комітету Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності та Асоціації антиколекторів та правозахисників України "Ваша Надія".
Як наголосив у прес-центрі Федір Олексюк, головне завдання з'їзду, який пройде в кінці травня - на початку червня цього року, полягає у покращенні захисту споживачів фінансових послуг на рівні розвинених країн світу. "Через цю призму ми хочемо повернути довіру до фінансових установ," – додав він і зауважив, що проблемою фінансових послуг сьогодні охоплено 10-12 млн українців.
Пан Олексюк зауважив ймовірність створення в Україні структури омбудсмена фінансових послуг, себто структури, яка контролюватиме банківську сферу України і наголосив на необхідності створення балансу інтересів між банком та позичальником. В нашій країні цей баланс давно порушений на користь банківських структур. І в Оргкомітет "Першого Всеукраїнського з'їзду споживачів фінансових послуг" сьогодні входять організації, які уособлюють саме користувачів фінансовими послугами. "Це все ті люди, які фактично роблять той інший баланс свавіллю, яке твориться у цій сфері," – додав правник.
Проведення з'їзду споживачів фінансових послуг – це, на переконання пана Олексюка, унікальна можливість перенести рішення з'їзду у сесійну залу Верховної Ради і таким чином вирівняти баланс, оскільки головою Оргкомітету є секретар Комітету Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності, народний депутат Юрій Полунєєв. "Резолюція з'їзду – це буде на 50% від майбутнього системного законопроекту," – сказав Федір Олексюк. Тому в плані підготовки до з'їзду в усіх областях передбачається проведення круглих столів, у яких візьмуть участь правозахисні організації та ті установи, які працюють у напрямку захисту прав споживачів. Питання журналістів торкалися здебільшого конкретних випадків, до прикладу, що ж робити людині, якщо вона програла справу в суді з банком. Пан Олексик розрадив тим, що наше законодавство сьогодні має стільки підводних каменів, що кожен крок можна успішно оскаржувати в суді і не варто опускати руки. "Із приходом у дім працівників колекторських структур нічого не закінчується! Навпаки, все тільки починається, але завжди є вихід!" – каже правник. Мова йшла й про колекторів, які, за словами пана Федора, діють поза законом, адже їхня діяльність не регламентована жодним законодавчим актом.
|