Зовнішнє незалежне оцінювання створило для молодих людей рівні можливості вступу до вищої школи та забезпечило довіру до системи прозорого і зрозумілого оцінювання їхніх знань.
Результати ЗНО, за якими здійснюється зарахування до вищих навчальних закладів, хоч і не стовідсотково, демонструють рівень знань, що отримали учні у навчальних закладах, педагогічну майстерність та фахову компетентність викладачів, які їх навчають. Із 3235 випускників професійно-технічних навчальних закладів тільки 159 продовжують навчання у ВНЗ, що становить, як і в минулому році, близько 5 %. 117 учнів, які стали студентами, отримали в ПТНЗ повну загальну середню освіту, 42 – навчалися на базі повної загальної середньої освіти. Зарахований на навчання до ВНЗ за фахом 91 випускник, з них 74, які здобували у ПТНЗ повну загальну середню освіту. У розрізі навчальних закладів, як і в минулому році, кращими результатами вирізняється ВПУ № 3 м. Мукачево (19,4 % випускників, які одержали повну загальну середню освіту продовжують навчання у ВНЗ), Ужгородський та Перечинський професійні ліцеї (13,3 % та 8,7 % випускників стали студентами ВНЗ). Зріс показник якості загальноосвітньої підготовки у ДПТНЗ „Мукачівський професійний аграрний ліцей ім. М.Данканича” (9,3 % учнів-випускників зараховані на навчання до вищих навчальних закладів). На жаль, серед студентів ВНЗ відсутні випускники Хустського професійного ліцею. Не радують показники якості знань учнів із загальноосвітніх предметів у Берегівському професійному ліцеї сфери послуг, ПТУ № 33 смт В.Березний, Мукачівському професійному ліцеї сфери послуг, Ужгородському професійному машинобудівному ліцеї, ДНЗ „Мукачівський професійний ліцей” (таблиця). Результати навчальних закладів ПТО у зовнішньому незалежному оцінюванні мотивують нас до педагогічних роздумів щодо якості викладання загальноосвітніх предметів. На серпневому засіданні колегії управління освіти облдержадміністрації оголошено 2012-2013 навчальний рік – Роком якісних освітніх послуг у всіх навчальних закладах краю. А щоб надавати якісну освіту, необхідно постійно перебудовувати й оновлювати зміст, форми, методи організації навчально-виховного процесу, реагувати на зміни в суспільстві, пов’язані з упровадженням новітніх інформаційно-комунікаційних технологій. Необхідно працювати, творити, заохочувати, і тоді обов’язково буде результат. Вайда С.В., методист відділу навчально-методичної роботи
|