Підсумки розслідування катастрофи літака президента Польщі Леха Качиньського, проведеного Міждержавним авіаційним комітетом (МАК), можуть бути шокуючими для польської сторони. Про це заявив радіостанції RMF FM секретар Національної авіаційної ради Польщі Томаш Хипкі.
Як відомо, у середу, 20 жовтня, в Москві, в МАК, уповноваженому представнику Польщі Едмунду Кліху передано проект звіту за підсумками розслідування технічною комісією МАК катастрофи літака Качинського. Літак Ту-154 польського президента розбився 10 квітня під Смоленськом. Загинули 96 людей - 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. У числі загиблих були сам президент Польщі, його дружина і представники вищого керівництва країни. Вони прямували в Катинь, щоб взяти участь у траурних заходах. "Ця доповідь (МАК) може бути нищівною для польської сторони з причини дуже поганої організації авіарейсу до Смоленська", - сказав Хипкі. За його словами, з висновками і пропозиціями звіту МАК важко буде полемізувати, так як з упевненістю можна сказати, що звіт грунтується на достовірних даних. Секретар Національного авіаційного ради Польщі підкреслив, що "політ польської делегації до Смоленська був дуже погано підготований польською стороною, хоча й за згодою сторони російської". "Ця згода була вимушеною і обумовленою політичною ситуацією", - зазначив Хипкі. Підсумки розслідування, проведеного Міждержавним авіаційним комітетом, будуть віддані гласності, заявили в середу в МАК. "У відповідності зі стандартами додатка 13 до Конвенції ІКАО, польська сторона має 60 днів для підготовки відповідних коментарів. Після завершення роботи з коментарями польської сторони звіт згідно з додатком 13, повинен бути опублікований і відданий гласності", - сказав журналістам у Москві заступник голови МАК Олег Єрмолов. За його словами, на основі аналізу всіх виявлених фактів і обставин встановлені безпосередні та системні причини, а також сприяють чинники, що призвели до катастрофи, які будуть оголошені після отримання коментарів до звіту польської сторони. "Технічна комісія МАК, всі її робочі підкомісії та експертні групи завершили роботу з розслідування катастрофи літака. Технічною комісією МАК підготований звіт, підписаний усіма членами технічної комісії", - повідомив Єрмолов. За його словами, у звіті 200 сторінок. Єрмолов сказав, що документ несекретний. Він сказав, що польські фахівці брали участь у всіх основних етапах розслідування МАК. Як йдеться у повідомленні, опублікованому в середу на сайті МАК, у звіті техкомісії комітету, переданому польській стороні, наведено, зокрема, аналіз результатів польового етапу розслідування авіакатастрофи, даних розшифровки і аналізу аеронавігаційного і метеорологічного забезпечення польоту, результатів дослідження збережених фрагментів конструкції і устаткування літака, льотної та технічної документації, льотної та диспетчерської оцінки дій екіпажу і персоналу групи керівництва польотами, психологічної оцінки дій екіпажу, виконаних міжнародними групами експертів - пілотів, диспетчерів та авіаційних психологів. "Наведені докладні висновки, що стосуються обставин виконання даного польоту, розроблені рекомендації щодо запобігання подібних катастроф у майбутньому", - наголошується в повідомленні.
tsn.ua
|