Днями представники Ради Європи зібрали у Львові виноробів з усієї України для обговорення стратегій розвитку культурного туризму. Пріоритетними темами форуму були питання екологічного туризму та проблеми навколишнього середовища.
Крім того фахівці галузі обговорювали можливості перетворення туризму на потужний економічний ресурс. Голова «Асоціації приватних виноградарів та виноробів Закарпаття» Олександр Ковач повернувся з форуму з упевненістю, що у нашої області в Україні немає конкурентів.
"Закарпаття – безумовний лідер у галузі приватного виноробства. Можу сміливо заявити, що ми випереджаємо одеських та кримських колег років на сім". На підтвердження своїх слів пан Ковач навів показовий приклад. У травні в Одесі відбувся фестиваль вина, в якому взяли участь 6 виноробів та завітало близько 200 відвідувачів. До порівняння, минулорічний, шостий за рахунком фестиваль "Сонячний напій" в Ужгороді зібрав близько 10 тисяч любителів виноградного напою.
Окрім закарпатських виноробів побував на форумі й спеціаліст з туризму Олександр Коваль. "Важливо поширити думку, що винний туризм не обмежується лише вживанням алкоголю. Це в першу чергу розвиток нашого культурного потенціалу та представлення культурної спадщини. Винні маршрути будуть цікаві для туристів, які шукають автентичність та прагнуть чогось традиційного. Що важливо, поряд з винним туризмом розвивається також і туризм гастрономічний, тож розробляються цікаві пропозиції у цьому напрямку. Зокрема, можна включити в тури обід, приготовлений на виноградній лозі – страву з винним смаком та ароматом. Природньо, що паралельно зростатиме й попит на народні промисли та ремесла".
Голова "Асоціації приватних виноградарів та виноробів Закарпаття" Олександр Ковач відзначив, що винний туризм в Закарпатті розвивається дуже стрімко. "Якщо вилучити винні маршрути з переліку принад нашої області, ми втратимо не менше 50% привабливості та, відповідно, туристичного потоку. Навіть якщо гості краю не купують спеціальних винних турів, все одно всі, хто приїздить до наших санаторіїв та баз відпочинку вважають винні підвали одним з основних об'єктів відвідування, на рівні з замками".
Втім, одним з негативних факторів є залежність туристичного бренду Закарпаття від Львова. Саме Львів – перша точка сприйняття Західної України, а Закарпатська область зазвичай продається додатково, як бонусна атракція. "Позиціонування таке: перебуваючи у Львові, ви маєте можливість поїхати ще й на Закарпаття. Чи вдасться нам змінити цю тенденцію? Думаю, в осяжній перспективі – ні. Причина проста - у нас відсутня стратегія розвитку" - констатував Олександр Коваль.
Не зважаючи на міцні позиції закарпатського винного туризму на внутрішньому ринку, представникам турфірм, які формують туристичний продукт, ще не час спочивати на лаврах. Маючи у своєму краї чимало унікальних особливостей, залишається навчитися гідно представляти їх на туристичному ринку.
Вікторія Рижова, KarpatNews.in.ua
|