Автотрейдери весь рік розпродавали задешево машини минулого сезону. Продажі нових автомобілів в країні скоротилися на три чверті і зростання не передбачається.
У порівнянні з десятьма місяцями 2008-го ринок впав на 74%. В цілому ж український ринок нових авто з 623 тисячами проданих за минулий рік машин скотився до позначки 180 тисяч - саме таким, за прогнозами експертів, буде підсумок року нинішнього.
"Криза торкнулася не тільки України, тим не менше, в інших країнах, незважаючи на складну економічну ситуацію, продажу автомобілів не впали, а в деяких навіть зросли", - говорить керівник автомобільного бізнесу ВіДі Груп (торгують Lexus, Toyota, Honda, Nissan, Fiat) Артем Ткаченко. Така ситуація на іноземних ринках, вважає він, склалася тому, що уряди діяли грамотно - вони стимулювали попит.
В Україні ж, за словами Ткаченка, пішли іншим шляхом - спробували стимулювати національне виробництво, для чого і ввели 13%-у надбавку. Але цей лобістський крок тільки погіршив ситуацію. Причина в тому, що на ринку діяли інші, більш потужні чинники, які "звалили" продаж. Експерти компанії Атлант-М (торгує автомобілями марок Volkswagen, Nissan, Skoda) називають їх: падіння ВВП, падіння курсу гривні, розвал системи кредитування, зниження доходів населення і складна політична обстановка, яка ставить хрест на будь-якому прогнозуванні подальшої ситуації на ринку.
Найбільше полетіли вниз продажі найдоступніших машин, в основному представників класів В і С. А ось обсяг продажів в преміум-сегменті, за даними Атлант-М, хоч і знизився досить сильно (в середньому - на 69%), все ж таки виявився трохи краще, ніж в цілому по ринку. Причому чим дорожчі машини, тим краще себе почувають їхні продавці. У АВТ "Баварія" кажуть, що за перші десять місяців цього року (у порівнянні з аналогічним періодом минулого) продажу автомобілів Mini впали на 69%, BMW - на 60%, а от Rolls-Royce - тільки на 12,5%.
Знайти покупця в 2009 році було дуже складно. Продавці намагалися з усіх сил. Лідером стала Hyundai, якій допомогло те, що її моделі збиралися в Україні, і компанія регулярно проводила акції зі зниження цін. Її "брат" по концерну - Kia - теж істотно підтягнувся. Утрималася на другому місці Chevrolet, вибралася на третій щабель, за даними Атлант-М, китайська Chery.
Нагадаємо, у вересні в Німеччині було продано 316 тисяч автомобілів, що на 21 відсоток більше, ніж в тому ж місяці минулого року. Об`єми реалізації зросли навіть при тому, що урядова програма підтримки купівельного попиту була завершена ще на початку вересня, повідомляє Німецька асоціація учасників автоіндустрії (VDA). Всього з початку року в Німеччині було придбано близько трьох мільйонів автомобілів, що на 26 відсотків більше, ніж минулого року.
|