Спільнота "Друзі Боржавської вузькоколійки - Friends Borzhava narrow-gauge railway" у соціальній мережі Фейсбук звернулася з відкритим листом до голови Закарпатської ОДА Олександра Ледиди та голови Закарпатської обласної ради Івана Балоги.
Приводом до звернення став черговий факт руйнування Боржавської вузькоколійної залізниці, що мав місце вчора, 22 березня.
Голові Закарпатської обласної державної адміністрації п. Ледиді О.О. Голові Закарпатьскої обласної ради п.Балога І.І.
Шановний Олександре Олександровичу та Іване Івановичу!
Від імені Друзів Боржавської вузькоколійки – прихильників збереження технічної історичної спадщини та вузькоколійних залізниць в Карпатському регіоні звертаємося до Вас з проханням вжити заходів щодо збереження останньої вцілілої мережі вузькоколійної залізниці Берегово–Кушниця, зокрема відрізку Приборжавське–Кушниця, у зв'язку з обставинами щодо демонтажу залізничної колії в с. Довге 1-2 червня 2011 року та новими спробами 22 березня 2012 року.
Протягом останніх десяти років для багатьох жителів та гостей Закарпаття вузькоколійна залізниця Берегово-Кушниця стала невід'ємною візитівкою гірського краю завдяки старанням сотень ентузіастів з України та поза її межами. Ініційований в 2002 році проект Форум "Карпатський трамвай" ставив за мету створення на базі вузькоколійних залізниць Карпатського регіону України туристичних маршрутів, що знайшло своє відображення в розпорядженні Кабінету Мінстрів України від 27 червня 2003 року №390-р "Про затвердження заходів щодо розвитку іноземного і внутрішнього туризму".
Попри зусилля місцевих громад Боржавської Долини – Іршавського, Берегівського та Виноградівського районів в збереженні залізниці, сьогодні, на превеликий жаль, ми є свідками байдужого ставленням до проблеми з боку державних інститутів, в тому числі Фонду Державного майна в Закарпатській області та Укрзалізниці. Хочеться нагадати, що столітня історія будівництва Боржавської господарської залізниці сьогодні є зразком поєднання інтересів громади, держави та приватного бізнесу – під державні гарантії уряду Угорщини банк надав позику Акціонерному Товариству, засновниками якого виступили місцеві громади та підприємства.
Протягом останніх п'ятнадцяти років Боржавська вузькоколійка всупереч всім обставинам виживала – це на паровому локомотиві ГР–268 місцеву дітвору в грудні вітав Святий Миколай, для дорослих дядьків з усієї Європи перша неділя серпня є Днем Боржавської вузькоколійки... Це завдяки старанням Іршавської громади на залізничній станції Іршава до 2009 року зберігався останній паровий локомотив та два відремонтовані вагони... Сьогодні все більше туристів з України, а особливо з Європи, висловлюють бажання скористатися цим раритетним видом транспорту.
Шановний Олександре Олександровичу та Іване Івановичу!
Ми, Друзі Божавської вузькоколійної залізниці хочемо знати:
1. Чому за останній рік після спроби демонтажу не зроблено жодних кроків в напрямку збереження вузькоколійки?
2. Чому обласна влада не дає відповіді на спроби фактичного руйнування історичної технічної спадщини?
3. Що конкретно зроблено представниками різних гілок влади в напрямку збереження та розвитку вузькоколійки?
Друзі Боржавської вузькоколійки
http://zakarpattya.net.ua
|