Дилери пропонують не проводити контроль для машин, які "молодші" трьох років. У віці від 3 до 15 років - проходити контроль раз на два роки, старше 15 років - щорічно. При цьому ВААІД проти проведення фото-та відеозйомки процесу діагностики, як пропонує Держкомпідприємництва.
"Це доведе лише те, що автомобіль був на СТО, але ж його туди могли привезти на евакуаторі, взагалі без двигуна. Плюс – це робить дорожчою саму процедуру ТО, адже станції буде треба утримувати додатково адміністратора, відеооператора. У нашому варіанті ТО обійдеться в 80-200 грн", - розповів виконавчий директор ВААІД Олег Назаренко.
Зараз, нагадаємо, техогляд коштує 320 грн (якщо проводити діагностику при МРЕО) і до 445 грн - якщо перевіряти справність машини на приватній СТО.
Назаренко уточнив, що Кабмін має встановити верхню межа вартості діагностики, але уніфікувати її ціну не можна: одна справа перевірити "Жигулі", інша - "Лексус".
Також пропонується скасувати обов'язкові медичні довідки, що заощадить водіям ще 140-160 грн, і не перевіряти сплату штрафів, мовляв, до техстану машини це не має стосунку.
У ДАІ наполягають, що меддовідки потрібні: вони не дозволять сісти за кермо дальтонікам, психічно хворим, наркоманам та п'яницям. Адвокат Вадим Володарський згоден з цим частково: "Під час отримання прав водій вже проходить медкомісію. Можливо, варто проводити медогляди раз на 5 років, а раз на два роки - лише для водіїв-пенсіонерів і інвалідів".
Зараз всі проекти знаходяться на стадії розгляду. Автори проектів розраховують, що питання техогляду Верховна рада розгляне на цій сесії, яка починається вже 1 лютого. У департаменті ДАІ наголосили, що поки закон не змінили, техогляд треба проходити, як і раніше.