Оновлена система освіти в Україні передбачає підвищення якості засвоєння знань і практичних навичок молоді, починаючи з першої ланки, оскільки саме вона забезпечує моральний та компетентнісний фундамент становлення особистості дитини і, зокрема, на основі знань формує ставлення до праці та перші загальнонавчальні й загальнотрудові навички, прилучає до суспільно корисної діяльності.
Загальновідомо, що суспільний прогрес, освіта і виховання перебувають у діалектичному зв’язку та обумовленості. Тому програма економічної і соціальної розбудови української держави надає великого значення розвитку освіти і виховання підростаючого покоління, головними проявами життєдіяльності якого має стати висока культура праці і поведінки, побудована на засадах моральності.
Період дошкільного віку науковці розглядають як визначальний і сенситивний, у якому закладаються основи трудового виховання і культури праці особистості, що визначають її вихованість і працелюбність у майбутньому. З огляду на сучасні соціально-економічні тенденції розвитку України, ставлення молоді до трудової діяльності, а також спрямованість освіти на пошук і вдосконалення змісту трудового виховання підростаючого покоління доцільно повернутися до питання про формування особистості та її зростання в умовах систематичного і послідовно організованого трудового виховання в дитячому садку та в сім’ї.
Саме тому для районного семінару-практикуму керівників до-шкільних навчальних закладів, проведеного відділом освіти та у справах національностей Ужгородської райдержадміністрації на базі Коритнянського ДНЗ, було обрано тему «Формування у дітей до-шкільного віку трудових навичок згідно з їх віковими можливостями та вимог Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». У семінарі-практикумі взяв участь новопризначений начальник відділу освіти І. І. Росоха, який щиро привітав завідувачів дитсадків, побажав педагогам дошкільних закладів плідної та творчої праці.
Завідувачі ДНЗ мали можливість переглянути та проаналізувати цікаве інтегроване заняття, проведене вихователем М. О. Кисельовою, на якому поруч з трудовим вихованням вирішувалися завдання з різних програмових розділів: ознайомлення з природою, екологічне виховання дошкільнят, формування початкових математичних уявлень, розвиток мовлення тощо. Малюки із задоволенням розповідали вірші про пори року, весняні квіти, грали в дидактичні та рухливі ігри, а потім виготовляли подарунки для мам з паперу та природного матеріалу.
Змістовні та цікаві доповіді підготували завідувачка Баранинського ДНЗ М. І. Граб – «Формування у дітей дошкільного віку трудових навичок згідно з їх віковими можливостями та вимог Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». Керівник Середнянського ДНЗ Є. Т. Чатій поділилася досвідом роботи щодо створення умов для реалізації трудового виховання дітей у дитячому садку, керівник Великолазівського ясел-дитсадка Т. Й. Локай розповіла про забезпечення ефективного контролю. Завідувачка Великодоброньського ДНЗ М. Ф. Раті говорила про форми роботи з педагогами закладу, які допомагають забезпечити належний рівень трудового виховання дошкільнят.
Свої знання педагоги змогли перевірити в інтерактивній діловій грі «Основні складові трудової діяльності дошкільників». А за круглим столом кожен міг поділитися власним досвідом роботи, вирішенням наболілих проблем.
Наталія НЕМЕШ, методист РМК, "Вісті Ужгородщини”