У зв'язку з набуттям чинності закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" змінився порядок фінансування Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності страхувальників-роботодавців для надання матеріального забезпечення найманим працівникам. З'явилися офіційні роз'яснення з цього приводу.
Як йдеться у роз'ясненні заступника міністра соціальної політики та праці Коломійця, щоб отримати кошти з Фонду на відшкодування витрат, пов'язаних з оплатою листків непрацездатності, страхувальники-роботодавці мають подавати робочим органам Фонду оформлену за встановленим зразком заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані страхувальником застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами.
Такі заяви подаються страхувальниками в міру опрацювання документів, поданих застрахованими особами. У заяві-розрахунку зазначається повна сума коштів Фонду на матеріальне забезпечення без зменшення їх на суми обов'язкових платежів.
Також страхувальники-роботодавці зобов'язані відкрити окремі поточні рахунки для зарахування страхових коштів, які надаються Фондом і можуть бути використані страхувальником виключно для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам. Тим часом, ЛОО профспілки працівників охорони здоров'я України подає детальний коментар експерта Єременка щодо новацій в самому обрахунку розміру допомоги з тимчасової непрацездатності найманим працівникам.
Нагадаємо, у зв'язку зі згадуваними змінами у Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності склалася значна заборгованість з виплати лікарняних. Зокрема у Львові – 30 млн грн.
|