Серед головних нововведень документа - введення прогресивної шкали оподаткування для фізичних і юридичних осіб, що працюють по спрощеній системі оподаткування. Якщо оборот ЧП до 300 тис. грн. - встановлюється нульова ставка податку. Якщо від 300 до 600 тис. грн. - ставка єдиного податку від 200 до 1000 грн. Причому, як і раніше, розмір податку для кожного підприємця встановлюється індивідуально місцевими властями. Також міняються правила гри і по юрособах. Якщо оборот підприємства не перевищує 1 млн. грн., зберігаються нинішні ставки. Якщо оборот від 1 до 2 млн. грн. - 9% (при сплаті ПДВ) і 12% (без ПДВ), з 2 до 3 млн. грн. - 12% (з ПДВ) і 15% (без ПДВ).
Ще більш революційним є скорочення видів діяльності, які підпадають під спрощене оподаткування, тобто платять єдиний податок. З 1 січня 2011 року (саме тоді, за попередніми даними, вказаний законопроект повинен вступити в силу) по спрощеній системі не зможуть працювати приватні підприємці в більш ніж 10 сферах, зокрема в аудиторській, рекламній, бухгалтерській. Фізособи по спрощеній системі не зможуть здійснювати продаж товарів і послуг через Інтернет, займатися оптовою торгівлею і т.д.
За словами глави відомства Бродського, відсутність чітко позначеної бази оподаткування приводить до істотних зловживань. "Неприйнятним є той факт, що спрощена система використовується в тих видах діяльності, які по суті надприбутковими", - заявив чиновник. "Спрощену систему використовують у тому числі і іноземці-нерезиденти, для мінімізації податкових платежів", - додав він.
З різкою критикою ініціатив Держкомпідприємництва виступила його колишня очільниця Олександра Кужель. "В умовах кризи і браку оборотних коштів не можна різко міняти правила гри для дрібного і середнього бізнесу. Потрібно встановлювати перехідний період. Як мінімум рік-півтора", - заявила Кужель. За її словами, запропонований варіант скорочення видів діяльності приведе до заборони працювати по спрощеній системі більшої частини підприємців в інтелектуальній сфері.
Як повідомлялося, кабмін пропонує збільшити ставку податку на рекламу з 0,5% до 2,5-3% і ввести додаткові коефіцієнти, що підвищують: для реклами на телебаченні – 7, в друкарській пресі – 5 і для зовнішньої реклами – 2.
Про це йдеться в проекті змін до декрету Кабінету міністрів "Про місцеві податки і збори", який може бути прийнятий найближчим часом.