Коаліція громадських організацій "За вільну від тютюнового диму Україну" вимагає ухвалення закону про повну заборону реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів.
Головний координатор громадянської кампанії "Форум порятунку Києва", яка входить до коаліції "За вільну від тютюнового диму Україну" Віталій Черняхівський сказав, що законопроект лежить в парламенті без жодного руху вже 600 днів поспіль. Протягом цього часу була створена робоча група з доопрацювання проекту за участі громадськості, але переважну більшість в ній, як заявляє активіст, здобули представники об'єднань виробників та продавців тютюну, а також тих ЗМІ, які не готові зректися прибутків від тютюнової реклами.
Черняхівський сказав, що громадськість категорично проти внесення змін до проекту, які уможливлюють реклами цигарок в Інтернеті. Він закликає "не дозволити тютюновим лобістам, які входять до складу робочої групи, змінити текст законопроекту в інтересах тютюнової індустрії" і наполягає на якнайшвидшому винесенні законопроекту на голосування парламенту: "Багато країн Європи вже давно і повністю заборонили рекламу цигарок. І, до речі, на кону – 600 тисяч життів. Адже за підрахунками фахівців, шість відсотків курців кинуть палити, якщо реклама цигарок буде заборонена ", – сказав Черняхівський.
Експерт з економічних питань Міжнародного центру перспективних досліджень Олександр Жолудь заперечив можливість збитків для державного бюджету внаслідок заборони реклами тютюну. Економіст нагадав, що держава обкладає тютюн акцизним митом, що напряму ніяк не пов'язано з рекламою цього товару. До того ж, за його словами, в державах, де реклама тютюнових виробів заборонена, згідно зі статистикою, вдалося значно скоротити залучення до тютюнопаління нових курців. Але кількість тих, хто вже палить, як зазначив економіст, суттєво не зменшилася. За словами Жолудя, від скорочення чисельності курців можна чекати й скорочення видатків бюджету через зменшення видатків на лікування людей, які могли занедужати внаслідок вживання тютюну.
|