7 липня в Ужгородському прес-клубі відбулося засідання, головною темою якого стало «Новітні медіа: як змінюються потреби аудиторії та засоби комунікації».
Під час засідання було презентовано новий проект Ужгородського прес-клубу «Проведення навчально-практичного курсу з новітніх медіа в Закарпатській області», що передбачає серію тренінгів для місцевих журналістів за участю провідних фахівців всеукраїнського рівня. Проект підтримано Фондом розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Детальніше про особливості навчального курсу, який вперше реалізовуватиметься на Закарпатті, та про запрошених експертів розповіла Ірина Бреза, голова Ужгородського прес-клубу. «Проект передбачає проведення 7 тренінгів за участі відомих українських фахівців і покликаний підвищити рівень регіональної інтернет-журналістики,-- розповіла Ірина Бреза.— На Закарпатті не проводяться спеціалізовані тренінги чи семінари для фахівців інтернет-медіа, а у заходах всеукраїнського рівня можуть взяти участь одиниці.
Тому такий навчальний курс стане у нагоді журналістам, що працюють і планують працювати в інтернет-журналістиці (студенти, практикуючі медійники, журналісти з обласних та районних ЗМІ)». Під час навчання передбачено застосувати нові мультимедіатехнології, провести 2 вебінари, а також он-лайн-конференції з журналістами прес-клубів інших регіонів. На сьогодні змінилися самі шляхи передачі та сприйняття інформації. 29% українців шукають в інтернеті новини, 30% - мультимедіа, 29% - активно користують соцмережі (за даними GFK Ukraine,2010).
Юрій Бідзіля, декан філологічного факультету УжНУ, завідувач кафедри журналістики, к.ф.н. поінформував про нові підходи у навчанні журналістів у контексті оновлених потреб читацької та глядацької аудиторії. Він зазначив, що теорія журналістики завжди лише наздоганяє практику, водночас саме перехід до Болонської системи освіти передбачає освоєння студентами новітніх технологій.
«Поки теоретики дискутують щодо факту існування «інтернет-журналістики», вона вже давно існує та виокремилась як окрема галузь. Але не слід думати, що йдеться тільки про блогінг, адже це ще й радіо та телебачення в режимі он-лайн», -- каже Ю. Бідзіля. Також декан повідомив, що з минулого року працює сайт відділення журналістики, на якому студенти розміщують свої матеріали (це входить до обов’язкової програми навчання) та ознайомлюються з особливостями інтернет-журналістики. Поступово в університеті оновлюється і теоретичний курс -- в залежності від нових тенденцій у розвитку ЗМІ. У навчальний план включили новий спецкурс «Інтернетжурналістика», викладання якого в Ужгороді розпочав професор ЛНУ Борис Потятинник.
Юрій Бідзіля розповів: «Цього року вперше наші студенти під час практики повинні опублікувати матеріали не тільки у друкованих ЗМІ, а й в електронних, оскільки між ними і традиційними медіа існують певні відмінності».
Олександр Попович, журналіст, блогер поділився досвідом активного використання соціальних мереж та роботи в он-лайн-медіа. «Як з появою телебачення передбачали смерть театру, так сьогодні пророкують вихід на периферію друкованим ЗМІ через появу інтеренет-журналістики. Вважаю, що газети не помруть, але діятимуть для гурманів та «естетів» друкованих видань».
Блогосфера дозволяє усім користувачам інтернету «побути трохи журналістом», повідомити іншим ті чи інші новини або проаналізувати факти.
Як розповів О. Попович, першим блогером на Закарпатті став Олександр Богданов, другим блоготворчістю зайнявся закарпатець, який жив в Угорщині – Андрій Повхан, третім власний блог відкрив сам Олександр. Він дописував у ньому для майже 60 постійних читачів до 2004 року, коли перейшов до «живого журналу». «У ЖЖ народжувалася любительська інтернет-журналістика, тут не тільки вели власні блоги, але й спілкувалися між собою. Сьогодні популярнішим став Фейсбук, який є черговим кроком розвитку інтернет-журналістики, але не завершальним. Нові медіа перебувають на етапі вибуху і у що це виллється, -- невідомо», -- вважає блогер. .
Під час засідання виникла дискусія щодо стандартів об’єктивності у ЗМІ. О. Попович зауважив, що саме ведення блогів може заперечити чинний канон щодо того, що журналісти лише ретранслюють інформацію та позицію інших експертів. Натомість чимало сучасних блогерів виступають за «відкриту суб’єктивність», висловлюють власну думку, що зацікавлює все більшу аудиторію. Юрій Бідзіля закликав колег не плутати комунікування із професійною журналістикою, яка має свої правила та етичні стандарти. Науковець вважає блоготворчість окремою від журналістики сферою.
Перший тренінг Ужгородського прес-клубу відбудеться вже у понеділок, 11 липня. Тренер — Отар Довженко, відомий журналіст, медіааналітик, блогер.
Джерело: Ужгородський прес-клуб реформ