«  Липень 2010  »
19202122232425

Вітаю Вас, Гість · RSS 14.05.2024, 12:19:32

Головна » 2010 » Липень » 16 » Вчені створили універсальну вакцину від різних типів грипу

Вчені створили універсальну вакцину від різних типів грипу
Вченим вдалося створити вакцину, яка однаково добре захищає від різних типів грипу, як старих його модифікацій, так і тих, що з'являються знову кожен новий сезон. Про це повідомляється в статті дослідників, опублікованій в журналі Science в четвер.

У ході лабораторних тестів на гризунах і мавпах ця вакцина зуміла захистити тварин як від вірусів грипу, що виникли у 1934 і 1999 роках, так і від нових його модифікацій - 2006 і 2007 років. Крім того, ця вакцина виявилася дієвою в разі штаму вірусу H1N1 - так званого пташиного грипу.

"Ми дуже раді отриманим нами результатам. Розроблена нами стратегія вакцинації дозволяє сподіватися на появу щеплень від грипу, схожих на щеплення від гепатиту, коли ми проводимо вакцинацію один раз в дитинстві, а в дорослому житті лише додатково зміцнюємо імунітет у разі потреби", - сказав доктор Гері Набель, провідний автор дослідження з Національного інституту алергії та інфекційних захворювань США, слова якого наводить прес-служба цього інституту.

Сучасні щеплення від грипу можуть надати імунітет людині тільки від конкретного штаму вірусу. Але штами грипу змінюються від сезону до сезону, що змушує медиків постійно розробляти нові вакцини.

Відповідно до стратегії, розробленої доктором Набеля і його колегами, тварини спочатку одержували первинний імунітет від грипу: в їх організм вводився фрагмент вірусної ДНК, що відповідає за синтез одного з його білків - гемаглютиніну. Після цього тварини отримували ін'єкцію самого білка, що складає основу сезонних вакцин від грипу.

Така стратегія примушувала імунну систему організму тварин виробляти імунну відповідь не на "голівку" вірусного білка, що має форму льодяника на паличці, а на саму "паличку". Головка цього білка, що знаходиться на поверхні вірусу і багато в чому визначає його здатність заражати клітини, мутує і змінюється від сезону до сезону, тоді як стебло, паличка, практично не змінюється.

Саме тому імунний відгук на стебло цього білка забезпечує захист практично від будь-якого типу вірусу грипу.

На даний момент така стратегія вакцинації від грипу проходить тестування і клінічні випробування за участю людей. У разі успішного завершення цього етапу випробувань ефективність вакцини буде вивчена на людях в найближчі три-п'ять років.

tsn.ua

Категорія: Наука та ІТ | Переглядів: 375 | Додав: nedilya

У Китаї стратили європейця вперше за півстоліття
Самые лучшие современные кроссовки вредны для ног
Чи дозволять виборцям проголосувати вдома без відповідних довідок?
ЦВК опрацювала майже 100% бюлетенів: Янукович виграє 10%