Не так багато часу залишилося до початку виборів Президента України. Що слід знати для того, аби вибори пройшли в правовому полі? Коментує начальник ГУМВС України в Закарпатській області генерал-майор міліції Павло Кононенко.
За порушення виборчого законодавства передбачена як адміністративна, так і кримінальна відповідальність Зокрема, адмінвідповідальність настає згідно зі ст. 212-7 КУпАП (порушення порядку ведення Державного реєстру виборців, порядку подання відомостей про виборців, складання та подання списків виборців, використання таких списків). Ст. 212-8 регламентує порушення права громадянина на ознайомлення з відомостями Державного реєстру виборців, зі списком виборців, ст. 212-10 - порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації, агітація в день проведення виборів, ст. 212-13 – виготовлення або розповсюдження друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, ст. 212-14 – порушення порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами або розміщення їх у заборонених законом місцях, ст. 212-20 – порушення порядку опублікування документів, пов'язаних з підготовкою і проведенням виборів.
Кримінальна відповідальність передбачена за: перешкоджання здійсненню виборчого права (ст.157 Кримінального кодексу України), неправомірне використання виборчих бюлетенів, заміна виборчих документів або неправильний підрахунок голосів чи неправильне оголошення результатів виборів (ст.158), порушення таємниці голосування (ст.159), перешкоджання законній діяльності політичних партій, громадських організацій (ст.170), завідомо неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян, знищення чи пошкодження об’єктів власності (ст.259), групове порушення громадського порядку, масові заворушення (ст.293, 294), заклики до здійснення дій, що загрожують громадському порядку (ст.295), перешкоджанню організації і проведенню мітингів, зборів, демонстрацій (ст.340), захоплення громадських чи державних будівель (ст.341), погроза чи насильство відносно державного або громадського діяча (ст.346), перешкоджання діяльності народного депутата України (ст.351), самоуправство (ст.356).
Крім зазначених статей, Кодексом України про адміністративні правопорушення та Кримінальним кодексом України передбачається відповідальність за порушення окремих вимог ст. 64 Закону України "Про вибори Президента України”, яка встановлює обмеження щодо ведення передвиборної агітації. Зокрема, засобам масової інформації забороняється протягом останніх 15 днів перед днем виборів поширювати інформацію про результати опитувань громадської думки щодо кандидатів на пост Президента України.
Кандидатам на пост Президента України, які займають посади в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування, на державних, комунальних підприємствах, у закладах, установах, організаціях, військових частинах, забороняється залучати для передвиборної агітації або використовувати для будь-якої роботи, пов'язаної з проведенням передвиборної агітації, підлеглих їм осіб (у робочий час), службовий транспорт, зв'язок, устаткування, приміщення, інші об'єкти та ресурси за місцем роботи, а також використовувати службові чи виробничі наради, збори колективу для проведення передвиборної агітації. - Завдання органів внутрішніх справ--зробити все для того, аби вибори Президента України 17-го січня 2010 року, а також можливі повторні вибори, відбулися виключно в правовому полі, - наголошує Павло КОНОНЕНКО. - Для цього міліція охоронятиме виборчі дільниці, запобігатиме порушенням виборчого права громадян, а також здійснюватиме супровід бюлетенів після завершення голосування.
|