«НЕДІЛЯ»
Меню сайту


Розділи новин
Закарпаття
Ужгород
Україна
Політика
Суспільство
Економіка
Фінанси
Бізнес
Наука та ІТ
Культура
Здоров’я
Цікаво
Спорт
Кримінал
Надзвичайні ситуації
Гола правда
Таке життя
Світ
Скандали



Календар новин
«  Вересень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930



Форма входу


Пошук

 

Друзі сайту





Вітаю Вас, Гість · RSS 27.11.2024, 14:12:36

Головна » 2009 » Вересень » 30 » Закарпаття ризикує залишитися без порятунку з повітря



Закарпаття ризикує залишитися без порятунку з повітря
17:02:26
 
Вже рік як припинена робота державного авіаційного підприємства «Карпати-Авіа», а його працівники не отримують заробітню плату. Це ужгородське підприємство - єдине в західній Україні, що виконує пошукові й рятувальні роботи з повітря. Воно також здійснює польоти з осблуговування газопроводів, його гелікоптери ліквідовували наслідки техногенних катастроф і навіть охороняли ліси в Чорнобильській зоні. Минулоріч Державіаадміністрація заборонила його діяльність через порушення вимог законодавства.

 

Через це підприємство поступово почало занепадати і тепер стало банкротом. З квітня місяця на його рахунках – нуль. І 26 його працівників вже 6 місяців не отримують зарплатню.

 

Винуватцем банкрутства цього підприємства, створеного ще в 1947 році, став його попередній директор. Він без відома колективу і без погодження з Державіаадміністрацією здав в оренду вертоліт МІ-8, який згодом опинився в зоні бойових дій в Афганістані. А виконання польотів українських суден в зоні бойових дій – грубе порушення авіаційного законодавства. До того ж вертоліт було здано підприємству, що немає відповідного сертифіката експлуатанта. Як наслідок – директора звільнили, підприємство залишили на 9 місяців без керівництва і поклали в умови, в яких воно не взмозі самостійно відновити роботу.

 

Особлива проблема виникла із гвинтокрилами, адже в оренду вони були передані, а от гроші за це не надходять, бо передані незаконно. До того ж, вертоліт в Афганістан здали в оренду, очевидно, за заниженою ціною – 2 тисячі гривень за годину при гарантії 40 годин на місяць. За кордоном за оренду МІ-8 можна отримати в десятки разів більше. Цей гвинтокрил досі ніяк не могли повернути на Україну. Нарешті, МІ-8 повернули, але в розібраному стані він перебуває у Сімферополі. За словами нового керівника підприємства «Карпати-Авіа» вертоліт все-таки повернуть в Ужгород. Залишається лише знайти гроші на його збірку і на перевезення.

 

А от з іншим зданим в оренду повітряним судном ситуація набагато гірша. 2 роки тому його передали на Коморські острови. З того часу за оренду не надійшло ні копійки, хоча африканці винні ужгородському підприємству вже 250 тисяч гривень. Ще й на додачу сам гелікоптер не повертають, оскільки в орендаторів не має коштів на його відправку. З цього питання вже 2 роки поспіль ведуться судові процеси. Але поки що це безуспішно для ужгородської фірми.

 

Теперішній Генеральний директор «Карпати – Авіа» Віктор Недбальський змушений виправляти всі помилки колишнього керівництва. За його словами авіазагін не працює із жовтня минулого року, закінчилися гроші, зростають борги перед податковою та іншими установами:

 

- Коли я прийшов сюди працювати, а це відбулося нещодавно, 28 червня, то вже тоді були борги по зарплаті перед робітниками на загальну суму 60 тисяч гривень.

Втім, не все так погано, пан Віктор підраховує, якщо зібрати гроші з усіх боржників, то підприємство опиниться « в плюсах». Оскільки самі заборгували 300 тисяч гривень, але за оренду гвинтокрилів мають отримати 350 тисяч. Але це все лише на папері.

 

Єдине на чому «Карпати – Авіа» час від часу можуть підзаробити, то це на поодиноких замовленнях. Кажуть, раніше зрідка возили подружні пари, зараз таких замовлень майже немає, досить дорого виходить таке задоволення.

 

Востаннє гелікоптер «Карпати – Авіа» вилітав з ужгородського аеропорту ще в серпні минулого року. Гвинтокрилом тоді керував командир льотного загону «Карпати-Авіа» Михайло Павлище.

 

Тепер він не впевнений, що знову невдовзі підніматиметься в небо. Згадує, що в радянські часи підприємство мало 49 гелікоптерів, зараз лише – 7, але з них працюючих тільки – 3. Деякі розпродали, інші – здали на запчастини. Є гелікоптери, які просто стоять і чекають на капітальний ремонт. Зараз підприємству це не по кишені, адже вартість такого ремонту для гелікоптера – як мінімум один мільйон гривень. Та й тим трьом, що працюють - вже по 25 років. Це якраз остаточний термін експлуатації цього повітряного судна. Тому, відтепер щорічно необхідно продовжувати цей срок через конструкторське бюро, а це знову ж таки додаткові витрати. Про новий гелікоптер працівники фірми можуть тільки мріяти, вартість лише найпростішого – біля 500 тисяч доларів.

 

Новий директор підприємства вже підготував усі необхідні сертифікати і чекає дозволу на польоти, чекають його і працівники, яких зараз рятує від злиднів лише пенсія. Льотчики скаржиться - їх поклали в умови: хочеш аби підприємство працювало – теж працюй. Більшість працюючих тут – пенсіонери, що десятки років працювали не змінюючи роботу, тож покидати підприємство поки не збираються.

 

Працівники кажуть, зарплату отримуватимуть лише тоді, коли літатимуть гелікоптери. Зараз же виходять на роботу - один раз на тиждень. Бо роботи як такої, фактично, не має. Фінансову підтримку підприємству ніхто і непропонував, в Міністерстві Транспорту відповіли, що грошей немає. На лист відправлений до прем’єр – міністра, також поки що ніякої реакції. Тим часом підприємство й надалі залазить в борги, вилізти з яких буде дуже непросто. Втратити таку «повітряну допомогу» - великий ризик, особливо для такої області як Закарпатська.

 

- Закарпаття це ж техногенна зона, це повененебезпечна область, зимою ж часто лавини, доводиться рятувати туристів, тож не можна залишати не тільки нашу область, але й цілий захід України без захисту з повітря, адже на заході подібного підприємства не існує, - говорить технік – бригадир «Карпати – Авіа» Микола Галушко. Пан Микола понад 40 років працює на цій фірмі і переконує за всі роки такої скрутної ситуації як зараз не було.

 

Аби не залишитися без допомоги гелікоптерів, поки що в Закарпатті чергує вертоліт з Харкова. Він, як кажуть, «на підстраховці». Хоча одного на випадок серйозної надзвичайної ситуації звичайно ж недостатньо. Та й гроші фактично заробляють «чужі», в скарбничку ужгородського авіазагону за роботу харківського гелікоптера нічого не перепадає. Новий керівник підприємства каже, що безгрошів’я продовжиться як мінімум до початку нового року, оскільки через скрутну ситуацію, не укладалися договори з замовниками на цей рік. Ускладнюється ситуація й тим, що й кредит у банку підприємству – банкроту ніхто не видасть. Тому «Карпати-Авіа» розраховують на допомогу з боку держави, інакше підприємство буде не взмозі самостійно погасити борги і відновити повноцінну роботу.

 

Віктор ТАР, газета «НЕДІЛЯ»
 
 
Категорія: Закарпаття | Переглядів: 452 | Додав: valera


Також читайте на zakarpatpost.net
Український грабіжник тероризує Нью-Йорк: він став ворогом №1 для ФБР
Депутати Рахівщини прийняли Звернення до керівництва держави щодо нарахування оплати за спожиту електроенергію для горян
Акції ВО Свобода: у Києві зобразили "кремлівських карликів", у Львові повісили "Діму Сабачніка"
МВС розглядає кілька версій убивства заступника директора Інституту світової економіки
Муніципальна міліція та комунальники демонтували незаконну тимчасову споруду
Лікаря, який вивіз людей помирати на кладовищі, змусять їсти силою
ООН перепросила Білорусь за звинувачення у нелегальних поставках зброї в Кот-д'Івуар
Loading ...

Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Загрузка...
Загрузка...