На нашу адресу надійшов лист від жителя м. Мукачева. У ньому автор зауважує, що з погіршенням економічної ситуації у державі зростає рівень злочинності. Насамперед, «активізовуються» особи, які вже притягалися до кримінальної відповідальності. Мукачівця цікавить, як міліція протидіє злочинним проявам.
Одним із заходів, спрямованих на попередження протиправних кримінально-карних діянь, є встановлення адміністративного нагляду за окремими категоріями раніше судимих осіб. Регламентуються такі норми спеціальним Законом України "Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі». Прийнятий він ще в 1994 році, і з тих пір до нього внесено низку змін. Адміністративний нагляд - це система тимчасових примусових заходів спостереження і контролю за поведінкою окремих осіб, звільнених з місць позбавлення волі.
Здійснюються вони органами внутрішніх справ, а вживаються з метою запобігання вчиненню злочинів раніше судимими і виховного впливу на них. Закон регламентує коло осіб, які підпадають під адміннагляд. Це, зокрема, засуджені до позбавлення волі за тяжкі, особливо тяжкі злочини або засуджені двічі і більше разів за умисні злочини, якщо під час відбування покарання вони вперто не бажали стати на шлях виправлення і залишаються небезпечними для суспільства. Сюди ж входять такі громадяни, які після відбування покарання систематично порушують громадський порядок і права інших громадян, а також засуджені за злочини, пов'язані з незаконним розповсюдженням наркотиків і прекурсорів.
Адміннагляд може встановлюватися вироком суду, за матеріалами установ виконання покарань чи органів внутрішніх справ на термін від одного до двох років. Адміннагляд здійснюється працівниками міліції, які контролюють поведінку цих осіб та вживають заходи щодо запобігання порушення ними громадського порядку чи прав інших громадян. Співробітники ОВС можуть проводити перевірки за місцем проживання осіб, які перебувають під адмінаглядом. Піднаглядні особи повинні вести законослухняний спосіб життя, не порушувати громадський порядок.
До них можуть застосовуватися й певні обмеження, зокрема, заборона виходу з будинку чи квартири у визначений час, який не може перевищувати 8-ми годин, заборона перебування у визначених місцях району (міста), заборона виїзду чи обмеження часу виїзду в особистих справах за межі району (міста), реєстрація в міліції від одного до чотирьох разів на місяць тощо. У випадку злісного порушення вимог цього закону, піднаглядні особи притягаються до відповідальності. Зокрема, згідно з вимогами ст. 395 Кримінального кодексу України винні караються арештом на строк до шести років. Якщо піднаглядний перестав бути небезпечним для суспільства і позитивно характеризується, то стосовно нього може бути достроково припинений адмінінагляд.
В основному контролюють дотримання вимог цього закону працівники громадського блоку міліції, насамперед дільничні інспектори.
- У взаємодії з іншими, у т.ч. й оперативними службами ми щорічно проводимо цільову оперативно-профілактичну операцію під умовною назвою "Нагляд", - зауважує заступник начальника відділу громадської безпеки ГУМВС підполковник міліції Олександр Іваниш. – Насамперед, відпрацьовуються адміннаглядні та раніше судимі особи. Такі заходи проводилися у лютому ц.р. Як наслідок - виявлено 36 фактів порушень правил адміннагляду, 34 особи притягнуті до адмінвідповідальності, проти двох порушено кримінальні справи. За ініціативою міліції встановлено адміннагляд стосовно 16 жителів області. Також розкрито два злочини, вчинені раніше судимими. Із когорти цього т.зв. підоблікового елементу 87 осіб притягнуто до адміністративної відповідальності.
ВЗГ ГУМВС України в Закарпатській області
|