За офіційною версією, вони відволікають увагу водіїв. Крім того, є відповідна вимога Євросоюзу - на автошляхах мають стояти дорожні, а не ритуальні знаки.
Хрести та пам’ятники вздовж траси відволікають увагу – до такої думки схиляється лише частина водіїв. Решта вважає навпаки - вони спонукають бути обережнішим за кермом.
Водій: «Коли я бачу таке на дорозі, воно мене сконцентровує, щоб я обережно їхав. Тому що воно застерігає, що таке може бути з кожним. Потрібно обережно їхати».
Водій: «Получається часом таке, що їдеш, як по кладовищі. Пам’ятники, ритуальні знаки... Вони повинні ставитись там, де покоїться прах людини, а не там, де стався цей нещасний випадок».
Водій: «Я вважаю, що можна зробити обмеження по розмірам цих пам’ятників і по відстані від проїжджої частини, але хай вони будуть».
Чиновники ж зазначають: причин для такого радикального рішення вистачає. А тому ритуальні знаки треба прибрати з доріг.
Віктор Крецу, директор ДП Чернівецького облавтодору: «В Україні був прийнятий закон про концесії. Для того, щоб привлєкати інвестора закордонного, одна з вимог Євросоюзу – це є перенесення таких знаків за межами смуг автомобільних доріг».
Іван Мунтян, керівник служби автомобільних доріг Чернівецької області: «Так склалося, що роками люди не були попереджені або не проводилася ніяка робота. Один за другим увійшло в традицію і ставилися ці знаки, а так воно не має ніякого церковного значення. Тому і священики нас підтримують в цьому, що це потрібно зробити».
Для таких людей, як Іван Дучак - це не просто хрест. Неподалік від цього місця його 3-річного сина Мар’яна збила машина. Це пам`ять про загибле дитя - каже чоловік. Переносити хрест подалі від дороги планує сам. Вважає, що повністю прибрати ритуальний знак не можна, бо то традиція.
Іван Дучак, мешканець села Стерчого: «Ну, я заберу тепер тово, що роблять хлопці. Я перенесу. - А якби взагалі забрали? - Ні, ні, цього не може бути, бо так є, так є».
До 1-го червня всі ритуальні знаки таки перенесуть подалі від доріг загального користування. Всім, хто звернеться по допомогу, керівництво облавтодору обіцяє надати й техніку, й помічників. Але загалом шляховики сподіваються, що люди зроблять це самостійно.
|