Інтерв’ю із Оксаною ОСТРОВЕРХ,головним редактором газети «Закарпатські ОГОлошення»
Мені завжди подобається купувати рекламні видання. Стільки багато цікавих речей можна довідатися, бути в курсі всієї цінової палітри краю, і головне - без нервів. Це вам не політика і скандали.
Ось лише деякі з плюсів користування послугами, зокрема, обласної газети «Закарпатські оголошення»: в ній ви можете почерпнути багато ідей, читаючи, що продають, купують, пропонують чи шукають інші люди; можете отримати певну суму грошей, запропонувавши у продаж речі, які вам уже не потрібні; ви можете знайти роботу по оголошеннях рекламодавців; вам не потрібно витрачати гроші, час та силу на масовий друк власного оголошення, не потрібно йти всупереч місцевому законодавству і розклеювати оголошення на стовпах, будинках, деревах. Про все це, а ще про успіх у рекламному бізнесі, підводні течії у рекламі, відносини друкованих видань і Інтернет-ресурсів я говорив з головним редактором газети Оксаною ОСТРОВЕРХ.
- Скажіть, як почався для вас цей рік, адже не секрет, що кризові явища повпливали і на рекламний ринок?
- 2009 рік загалом стартував успішно, - ми досягли багатьох із поставлених на початку року бізнес-завдань, а саме: зайняли більшу частину ринку області по розміщенню реклами. Нам це вдалося завдяки високопрофесійній роботі наших менеджерів в Ужгороді, Мукачеві і Хусті, оперативності виконання замовлень та помірним цінам на рекламні послуги. Надалі плануємо розширити регіональні межі надання наших послуг і відкрити свої представництва у Виноградові, Тячеві, Іршаві. Також обов’язково розширимо мережу наших рекламних послуг. Але і зараз клієнти можуть замовити майже все - від звичайного безкоштовного оголошення до ексклюзивної реклами у 40 найпопулярніших виданнях України.
– Пані Оксано, на ринку рекламних послуг газета «Закарпатські оголошення» працює уже дев’ять років і з кожним роком здобуває усе більше визнання. Скажіть, як газета виникла і хто був її засновником?
– Газету було засновано 9 років тому – в грудні 2000 року. Засновником є член Національної спілки журналістів, молодий, креативний, талановитий Валерій Тимошенко. Після навчання в Києві, де встиг попрацювати під час навчання у декількох всеукраїнських виданнях, відчув, так би мовити, в собі сили для того, щоб піти «у самостійне плавання», створивши ті видання, які є зараз лідерами у видавничій справі Закарпаття.
Наразі, за оцінками різних авторитетних соціологічних досліджень, газета є на першій сходинці серед рекламних видань краю та входить до Співдружності рекламно-інформаційних видань України. До цієї передісторії можу додати лише те, що газета 3 роки тому змінила своє місцезнаходження. Ми знаходимося сьогодні в одній із цікавих, з точки зору архітектури, ужгородських будівель, на площі Корятовича, 2, що додає свого колориту та іміджу офісу, який, до речі, належить редакції, а не орендується.
Шлях до успіху завжди непростий. Для того, щоб чогось в житті досягнути, людина повинна важко і сумлінно працювати. Говорю це з впевненістю, бо наша редакція пройшла через всі випробування. Дев’ять років тому не було особливих надій на забезпечене і влаштоване майбутнє у рекламному бізнесі Закарпаття. Складне економічне становище 90-х просто змушувало людей шукати шляхи для того, щоб хоч якось зробити свій бізнес. Будь- якому досягненню і успіху передувала щоденна, важка праця.
– Мабуть, непросто керувати такою солідною видавничою «машиною». Якщо не секрет, у чому полягають «підводні камені» її менеджменту?
– Рекламний бізнес є дуже специфічним, адже вкрай важливим моментом є якість наданих рекламодавцям послуг. Для нашої газети, яка тривалий час знаходиться та працює на рекламному ринку, вкрай важливим є не стільки залучення нових клієнтів, скільки збереження та лояльне ставлення до старих. Знову і знову маємо щоразу доводити, що ми є професійними, що ми добре знаємось на сучасних тенденціях рекламної справи.
Завданням нашої газети в першу чергу є примноження та поширення інформації в інтересах наших клієнтів. Кожне отримане нами оголошення чи рекламу ми помножуємо в сотні разів, а за місяць доносимо їх до тисяч людей. Ми робимо все, щоб кожна людина, подаючи своє оголошення чи рекламу, змогла отримати позитивний результат якнайшвидше. За даними нашого телефонного опитування, за допомогою газети «Закарпатські оголошення» 70-80% наших клієнтів отримують позитивний результат від своїх оголошень та реклами за перші два тижні, тобто щось продають, купують, знаходять працівника чи навіть загублену річ.
- Питання на «засипку». Для чого потрібні рекламні видання зараз, коли світ змінюється і йде в ногу з Інтернетом?
- Завтра реклама в газеті буде безкоштовна! Ось таку вивіску ми повісили б над нашим офісом. Ми поважаємо людей, які мають вишукане почуття гумору! Жартуйте на здоров’я, піднімайте настрій собі та оточуючим! І пам’ятайте такі речі: якщо вас всюди оточує реклама, значить рекламування - дієве! А безкоштовним може бути лише сир у мишоловці. Повірте, ще дуже мало людей в Закарпатті користуються Інтернет-послугами. Можливо, це буде реально років через 15-20.
А поки що, якщо ви купили новий телевізор? Чи пральну машину? Чи інший побутовий прилад? Куди подіти старий? Напевно, часто у кожного з нас виникає питання, куди можна подіти непотрібні нам, але ще придатні для подальшого використання речі. Адже просто викинути – не логічно та й шкода. Комусь такі речі ще можуть прослужити кілька років. Як правило, відповідь одна – комусь продати або віддати. Звичайно, щоб продати старий телевізор, вам не завжди зручно щотижня спеціально вивозити його на базар на показ.
Те ж саме стосується й купівлі. Часто ми говоримо: купив би мобільний телефон, що був у використанні, якби хто продавав за 100 грн, та не знаю, хто продає. Бувають проблеми й іншого характеру: загубили документи, шукаєте тимчасове житло, пропонуєте якісь послуги, не знаєте, куди подіти восьмеро грайливих кошенят, ви самотні і шукаєте свою половинку… Що робити? Ми пропонуємо просте рішення усім цим проблемам. Достатньо просто подзвонити в газету «Закарпатські оголошення» та продиктувати своє оголошення або ж подати його у нас на сайті. І все. Більше зусиль докладати не треба. Лишається тільки чекати покупця, продавця чи клієнта.
- А які завдання ставите ви собі особисто, адже керувати таким колективом жінці досить важко?
- Завданням нашої газети і мої особисті як менеджера, в першу чергу, є поширення та примноження інформації в інтересах наших рекламодавців. Інформація - золото! Ми цінуємо інформацію наших клієнтів і турбуємося про те, щоб її отримали всі, в ній зацікавлені. Ми намагаємося робити максимум для того, щоб кожна людина, подаючи своє оголошення чи рекламу, змогла отримати позитивний результат якнайшвидше. Тож отримуйте цінну інформацію за малі гроші!
А з приводу, чи важко керувати? Інколи нелегко, але за стільки років роботи я розумію, що сильна команда однодумців, якими є менеджери по рекламі, верстальники, коректори, офіс-менеджери – можна перевернути гори.
– А за якими принципами ви набираєте менеджерів по рекламі для роботи у газеті?
– Ми підбираємо менеджерів за їх професійними якостями. Насамперед, звертаємо увагу на їх репутацію, тобто професійну порядність. Ті менеджери, які працюють у нас, як в Ужгороді, Мукачеві чи Хусті, мають індивідуальну історію успіху у рекламі. Іншими словами, в основному ми звертаємо увагу на досвід людини, її характеристику, відгуки про неї, успіхи у роботі із рекламодавцями. У залежності від якихось конкретних потреб, ми залучаємо до роботи і молодих людей без досвіду роботи. Нас цікавлять і студенти, які мають певні досягнення в своєму арсеналі: успішне навчання; можливо, успішний досвід роботи (деякі студенти вже тривалий час працюють).
- А наостанок, що хотілось би побажати рекламодавцям і вашим постійним читачам?
- Усім нашим рекламодавцям хочу побажати удачі та гарного настрою. Я працюю досить давно, і можу сказати, що в мене є моє «золоте правило успіху», якого дотримуюсь багато років. Хочу вам сказати, що потрібно впевнено дивитися вперед і не здаватися перед проблемами та негараздами. Не бійтеся ризикувати, адже тільки тоді ви зможете досягти успіху. Можливо, це такі загальні фрази, проте вони діють. Завжди дивлюсь вперед і не оглядаюсь назад. Наші видання постійно розвиваються і крокують вперед, тому і ми маємо не тільки не відставати, але й переганяти та заохочувати до дій. Якщо ви будете працювати – не забувайте про людей, про ваших клієнтів. Адже ви працюєте саме для них, а в цьому шукаєте своєї вигоди. Будьте професіоналами у своїй справі.